اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی:

کارگران حضور گسترده در انتخابات مجلس نهم خواهند داشت

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی گفت: به لحاظ نقش مهم مجلس در کشور، باید کارگران و بازنشستگان با حضوری گسترده در این انتخابات و انتخاب نمایندگانی شایسته که متعلق به این قشر باشند به وظیفه اصلی خود عمل کنند.

کارگران حضور گسترده در انتخابات مجلس نهم خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده صبح امروز در جمع کارگران در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعه کارگری و بازنشستگان استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در سایه وحدت و همدلی میان تشکیلات کارگری و بازنشستگان هیچ‌کس حق تعرض به مسائل صنفی این دو قشر ندارد.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت مدیره این تشکل‌ها اعم از شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی کارگران، نمایندگان کارگران، کانون‌های بازنشستگی در کنار هم و مستقل به وظایف خود عمل کرده و اجازه فتنه‌گری،حاشیه‌سازی و شبهه‌افکنی که یکپارچگی جامعه کارگری را بر هم زند به کسی نمی‌دهند.

صادق‌زاده با اشاره به برپایی گردهمایی منظم ماهانه فعالان جامعه کارگری و بازنشستگی در طول سال 90 همچنین برگزاری برنامه‌های هفته کارگر با حضور بی‌سابقه کارگران و بازنشستگان، برپایی گردهمایی 29 آبان سالروز تصویب قانون کار، شرکت در آیین‌های کشوری و منطقه‌ای، آن را از جمله موارد حضور منسجم کارگران و بازنشستگان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی برشمرد.

وی گفت: استقبال از فعالیت‌های خانه کارگر تبریز نیز به لحاظ گسترش ارائه خدمات مختلف آموزشی، صنفی، فرهنگی و رفاهی روز به روز توسعه یافته و اکنون تعداد اعضای این نهاد کارگری در سطح استان آذربایجان‌شرقی به بیش از 145هزار نفر رسیده و در سطح بیش از یک‌هزار و 600 کارخانه تولیدی،صنعتی و خدماتی واحد امور اعضا شکل گرفته است.

‌دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی، توسعه فعالیت­های مرکز آموزشی خانه کارگر تبریز را در زمینه آموزش‌های کوتاه‌مدت و نیز گسترش رشته‌های مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز را از دیگر شاخص‌های فعالیت‌های این نهاد کارگری برشمرد.

وی گفت: به لحاظ فعالیت‌های چشمگیر مرکز آموزشی خانه کارگر تبریز این مرکز به‌عنوان پایلوت آموزشی کشور تعیین شده که خود افتخار دیگری برای این خطه است.

صادق‌زاده همچنین با اشاره به روند احداث مجتمع رفاهی و آموزشی جدید خانه کارگر تبریز گفت: با تلاش‌های انجام شده فازهای یک، دو و سه در هفته کارگر سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید و همزمان کلنگ عملیات اجرایی فاز چهارم شامل مجموعه استخر و سونا بر زمین زده می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در ادامه با تشریح برخی مسائل و مشکلات کلان و منطقه‌ای کارگران و بازنشستگان گفت: هم‌اکنون واحدهای تولیدی صنعتی استان آذربایجان‌شرقی در کنار برخی مشکلات منطقه‌ای، با مسائل کشوری که ناشی از عوامل مختلف مانند افزایش بهای حامل‌های انرژی، ورود بی‌رویه و قاچاق کالاهای خارجی و رژه کالاهای چینی در سکوت مسئولان سبب شده در شرایطی کارفرمایان صددرصد هزینه‌ها را بپردازند که تنها با 30 تا 50 درصد ظرفیت و کمتر از آن کار کنند که قطعاً در درازمدت مشکل‌ساز خواهد بود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز، بلاتکلیفی موضوع همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را یادآور شد و افزود: با وجود پیگیری‌ها و قول‌های مساعد این حکایت همچنان مانند کارت اعتباری کارگران بی‌نتیجه پابرجاست و گویا دستورهای صادر شده را باید دیوارها اجرا کنند.

وی به موضوع بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: با وجود مخالفت‌هایی که در ابتدا با این موضوع داشتیم قرارداد یکطرفه‌ای بسته شده و در تمام این مدت تمام وقت ما به جای مسائل اساسی به پاسخگویی به مشکلات این قرارداد که برای جزیی‌ترین موضوع آن باید با مرکز تماس گرفته شود، سرگرم شده بودیم.

صادق‌زاده در ادامه با یادآوری ایام دهه مبارک فجر و لزوم حضور گسترده کارگران و بازنشستگان در آیین­های گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، به اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: به لحاظ نقشی که مجلس شورای اسلامی در بحث قانونگذاری، رای اعتماد به وزیران،طرح سئوال دارد، باید کارگران و بازنشستگان با حضوری گسترده در این انتخابات و انتخاب نمایندگانی شایسته که متعلق به این قشر باشند به وظیفه اصلی خود عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان باید در انتخاب نمایندگان رویکرد صنفی برایشان اولویت باشد، گفت: برای ما افکار سیاسی ملاک نیست ما نمایندگانی را انتخاب خواهیم کرد که بتوانند اهداف و منافع کارگران و بازنشستگان را دنبال کنند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول