اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

کاندیداهای مدعی حق ویژه برای مجلس نامحرم هستند / آذربایجان ملعبه اروپایی‌ها نباشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کاندیداهایی که مدعی حق ویژه در مجلس و ساحه قانون‌گذاری هستند برای نظام پارلمانی ما نامحرم هستند.

کاندیداهای مدعی حق ویژه برای مجلس نامحرم هستند / آذربایجان ملعبه اروپایی‌ها نباشند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: معیار انتخاب اصلح در انتخابات مجلس آشنا بودن به قوانین و مقررات و داشتن قدرت قانون‌گذاری است که هر نامزد انتخابات از این ویژگی برخوردار باشد، می‌تواند مورد وثوق و اطمینان مردم به شمار آید.
وی با بیان این‌که کار نماینده فراتر از توزیع اجناس و مایحتاج عمومی و پرداختن به پروژه‌های عمرانی، استخدام اطرافیان و یا واسطه‌گری برای حضور پیمانکار خاص است، تصریح کرد: نماینده‌ای که وعده دروغ می‌دهد و فرم استخدام توزیع می‌کند اگر به وعده خود عمل نکند، به خاطر گناهی که انجام داده و وعده دروغی که داده است، نمی‌تواند در حوزه اجرا و اعتمادآفرینی قوی و مدبرانه حرکت کند.
عاملی با اعلام این‌که نماینده مجلس بایستی بر اوضاع و شرایط جهانی و مملکت خود اشرافیت کامل داشته و با استفاده از ابزارهای قانونی روند جاری کارها را بهبود و سلامت ببخشد، خاطر نشان کرد: ما در موضوعات متعدد کارهای بر زمین مانده بسیاری داریم که نمایندگان مجلس می‌توانند با حوصله، تدبیر و دوراندیشی امورات را پیگیری کرده و کار را به فرجام برسانند.
به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل دومین معیار و ملاک انتخاب اصلح را قدرشناسی از قدرت تفویض شده از سوی مردم اعلام کرد و ادامه داد: نماینده حق ندارد این قدرت را در شأن اطرافیان به کارگیری کند چرا که در این صورت به قدرت مردم خیانت کرده و برای خود حق ویژه‌ای قائل شده که چنین فردی برای مجلس نامحرم است.
وی با اعلام این‌که چنین نماینده‌ای که فقط به دنبال کسب مجوز برای استخدام اطرافیان خود و جلب منافع برای آنها است در حقیقت به چهره نظام ضربه وارد کرده و آن را مخدوش می‌کند، اضافه کرد: آرزوی ما این است که شورای نگهبان یکی از معیار بررسی صلاحیت‌ها را همین امر قرار دهد و درست و دقیق ارزیابی داشته باشد که در چهار سال مدت نمایندگی فرد چه قدر برای اطرافیان خود حق ویژه قائل شده و به راحتی از قدرت تفویض شده مردم سواستفاده کرده است.
عاملی گفت: ‌با این نگرش شورای نگهبان می‌تواند به خوبی صلاحیت نماینده و نامزدهای انتخابات را مورد ارزیابی قرار دهد تا معلوم شود که نماینده‌ای که مردم چهار سال به او اعتماد کردند آیا دچار خیانت به حق و حقوق مردم شده است یا نه.
 
* مسئولان و ائمه جمعه از دخالت در انتخابات پرهیز کنند
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و در پیش بودن سی و سومین آزمون مردم ایران در صحنه انتخابات افزود: برگزاری 33 دوره انتخابات در ایران نشان می‌دهد که نظام اسلامی ما از قابلیت بی‌نظیر مردم‌سالاری دینی برخوردار است.
عاملی با بیان این‌که هیچ یک از مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی حق حمایت مالی و زبانی از کاندیدای خاص را ندارند، تصریح کرد: هر کس به این کار اقدام کند، مرتکب جرم و خیانت بزرگ شده و بایستی در برابر پیشگاه ملت پاسخگو باشد.
وی ائمه جمعه را از هرگونه دخالت در صحنه انتخابات برحذر داشت و خاطر نشان کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که روی هیچ کاندیدایی نظر حمایتی ندارم و نه در مرکز استان و نه شهرستان‌ها به خود اجازه نمی‌دهم که از کاندیدای خاص حمایت کنم.
خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: هرگونه بیانی که در آن بنده را به کاندیدای خاص نسبت دهند، دروغ محض می‌دانم و مردم بدانند در صحنه انتخابات نیاز به قیوم خاص ندارم و بنده نماینده یا جانشینی در تشکل‌ها و نشست‌های سیاسی، جناحی، حزبی و انتخاباتی ندارم و تنها وظیفه ما نیز بیان ویژگی‌ها و معیارهای کاندیدای اصلح است.
عاملی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که هیئت اجرایی و نظارت مستقل عمل کرده و نیازی به دخالت دیگران ندارد، افزود: کسی حق ندارد به هیئت اجرایی و نظارت که در صحنه انتخابات مستقل عمل می‌کند و طبق تشخیص رسمی و مستندات و از مجرای قانونی اعمال نظر می‌کند، هجمه یا فشاری وارد کرده و یا بخواهد سفارشی داشته باشد.
وی به حساسیت عرصه انتخابات مجلس به عنوان چهار سال فرصت برنامه‌ریزی و همسویی با سایر قوا در پیشبرد امور را خاطر نشان کرد و ادامه داد: در صحنه پیشرفت‌های روزافزونی که دنیا شاهد آن است ما نباید از قافله عقب بمانیم و شایسته است با انتخاب نامزدهای قدرتمند در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به پیشرفت کشور کمک کنیم.
عاملی وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس را بسیار وسیع و تا حد انتخاب و تأیید صلاحیت رئیس جمهور و وزرا و نظارت بر کارها و اقدامات انجام شده توصیف کرد و بیان داشت: ملت ما نباید خود را از عرصه انتخاب کنار بکشند چرا که شایسته است تفکر و اندیشه آنها در صحنه مدیریت اجرایی کشور اعمال شده و ورود پیدا کند.
امام جمعه اردبیل به شرایط استثنایی کشور با توجه به هجمه‌های سنگین از سوی استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: در این هجمه‌های سنگین ما به نماینده تیزبین، کاردان و آینده‌نگر نیاز داریم تا شیطنت استکبار را به درستی شناسایی و درک کرده و در نقطه مقابل به تسهیل امور بپردازد.
عاملی در ادامه سخنان خود افزود: ما به نمایندگانی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیاز داریم که به تمام قوانین آشنا باشند و با درایت نقطه رشد و توسعه چند سال بعد کشور را ببینند.
وی تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس در سال‌های گذشته دوراندیش و متفکر بودند باید برای مشکلات امروز چاره‌سازی می‌کردند تا ما در برخی از حوزه‌های اقتصادی و اشتغال گرفتار مشکل نمی‌شدیم و حداقل از طرق مختلف می‌توانستیم چاره بسیاری از فشارها و محدودیت ها را درست و مدبرانه مدیریت کنیم.
عاملی اظهار داشت: ‌در شأن نمایندگان ما نیست که با پرسه زدن در مجالس ترحیم و دفن مردگان به دنبال جمع کردن رأی و شناساندن خود باشند و یا بخواهند با فشار به مسئولان اجرایی در مراسم افتتاح‌ها حضور داشته باشند چرا که کار نماینده و وظیفه او بالاتر از این سخنان است.
امام جمعه اردبیل به سیاست تحریم استکبار جهانی و به صدا در آوردن طبل تحریم علیه ایران اسلامی گفت: استکبار از این حرکت سه هدف عمده را دنبال می‌کند تا در مرحله اول مردم را خسته، مسئولان را در اراده خدمتگزاری سست و بین نظام و مردم فاصله بیندازد که در هر سه زمینه تلاش استکبار به سنگ خورده است.
وی افزود: ملت ما با رصد دقیق چنین تحولاتی با بصیرت و انتخابی شایسته در دو صحنه پیش روی 22 بهمن و 12 اسفند ماه پاسخی دندان‌شکن به تلاش‌ها و تحرکات تحریم‌گونه استکبار می‌دهد.
 
برگزاری جشنواره موسیقی مبتذل دور از شأن کشور اسلامی آذربایجان است
امام جمعه اردبیل به تصمیم سران کشور آذربایجان در مهیا شدن برای برگزاری جشنواره بزرگ رقص و موسیقی ویژن در شهر باکو گفت: این کشور در کمال وقاحت به فکر راه‌اندازی این جشنواره در خرداد سال آینده است تا در یک بی‌حرمتی به مقدسات رژه موسیقی مردان شبیه شده به زنان را به راه اندازد تا با این حرکت به دنیا نشان دهد که همجنس بازی و برخی توهین و تحقیر به بشریت به سفارش اروپا در این کشور در حال رایج شدن است.
عاملی افزود: خداوند متعال و نبی مکرم اسلام به چنین قومی که خود را شبیه به قوم لوط بدانند، لعن و نفرین فرستاده و از آنها به عنوان مخنسات یاد کرده است.
این مسئول به اظهارات اخیر بانوی اول کشور آذربایجان و همسر رئیس جمهور در اعتراض ایران و مسئولان کشورمان به این حرکت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ما زمانی که این بانو حرکت کشیش آمریکایی را در آتش زدن قرآن کریم محکوم کرد، تحسین کردیم و این حرکت را نوعی اعلام موضع متدینان در برابر کافران دانستیم و امروز نیز ما از همین موضع و از سر دلسوزی به سران کشور آذربایجان اعلام می‌کنیم که نباید دین و دینداری مردم را مورد توهین و ملعبه دست کشورهای اروپایی قرار دهند که به واسطه اقدامات مختلف حرمت شکنی‌ها را آغاز کردند.
وی خاطر نشان کرد: آیا شایسته است در برابر این خیرخواهی و روشنگری‌ها توهین روانه ما کنید و یا به فرافکنی‌های مختلف دست بزنید در حالی که هزینه میلیاردی برگزاری این جشنواره موسیقی ویژن را اگر برای آزادی 20 درصد از خاک خود در قره‌باغ می‌گذاشتید بهتر می‌توانستید این سرزمین را از دست ارمنی‌ها آزاد کنید.
عاملی فشار اروپایی‌ها را برای برگزاری مناسب و با کیفیت این جشنواره خاطر نشان کرد و ادامه داد: نظام غرب از این حرکت به عنوان اهرم فشار علیه آذربایجان استفاده می‌کند تا برخی از خواسته‌های خود را به مانند رعایت استانداردهای بین‌المللی، آزادسازی برهنگی ،ازدواج با همجنس، برداشتن عقوبت زنا و آزادی مصرف مواد مخدر را ترویج و نهادینه کنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: سران آذربایجان برای بر هم زدن صحنه بازی ادعا می‌کنند که ایران قصد ترور سفیر رژیم صهیونیستی را دارد تا ملت‌های دنیا را نسبت به ایرانی‌ها بدبین کنند در حالی که در ادبیات ما چنین حرکت حرمت‌شکنانه وجود ندارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول