اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جهاد کشاورزی

81 پروژه در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 81 پروژه عمرانی و تولیدی همزمان با دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

81 پروژه در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از این تعداد پروژه 63 پروژه در بخش آب و خاک، 9 پروژه در بخش تولیدات دامی، سه پروژه در بخش شیلات و شش پروژه در بخش تولیدات گیاهی است.

وی تصریح کرد: از مجموع پروژه‌‌های فوق 12 پروژه در ساوه، 11 پروژه در کمیجان، 9 پروژه در اراک، 9 پروژه در خمین، 8 پروژه در دلیجان، 6 پروژه در خنداب، 6 پروژه در فراهان، 6 پروژه در زرندیه، 5 پروژه در محلات، 4 پروژه در آشتیان، سه پروژه در شازند و دو پروژه در تفرش به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 318 فرصت شغلی ایجاد می‌شود، گفت: تعداد خانوارهای بهره‌مند از مزایای این پروژه‌ها 8 هزار و 305 خانوار است.

مظفری عنوان کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده به منظور اجرای این پروژه‌ها 145 میلیارد و 390 میلیون ریال بوده که از این مبلغ 30 میلیارد و 480 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی، 32 میلیارد و 773 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 82 میلیارد و 137 میلیون ریال آورده شخصی بوده است.

وی افزود: بهره‌برداری از 690 هکتار آبیاری تحت فشار در بخش آب و خاک با صرفه‌جویی 4 میلیون مترمکعب آب، افتتاح 8 کیلومتر کانال انتقال آب، اجرای 5 هزار هکتار خاک‌ورزی حفاظتی، لایروبی شش رشته قنات به میزان 7.5 کیلومتر، بهره‌برداری از 35 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار با تولید سالانه 450 تن، افتتاح 50 هزار قطعه مرغ گوشتی با ظرفیت 400 تن، بهره‌برداری از چند واحد پرورش ماهی به ظرفیت 25 تن، بهره‌برداری از یک واحد گلخانه با تولید 250 هزار شاخه گل رز، افتتاح مزرعه گیاهان الگویی به وسعت 20 هکتار از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری در ایام دهه فجر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزاری جلسات هم‌اندیشی با جوانان شاغل در سازمان، برگزاری مراسم جشن انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و... را از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه فجر دانست.

انتهای پیام/ج30/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول