اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد خراسان شمالی خبر داد

اجرای 120 برنامه توسط اداره کل ارشاد خراسان شمالی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: 120 عنوان برنامه فرهنگی و هنری توسط این اداره کل طی دهه فجر برگزار می‌شود.

اجرای 120 برنامه توسط اداره کل ارشاد خراسان شمالی در دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حسین ثابت‌قدم وحید عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر همین اساس برپایی 15 نمایشگاه عکس و پوستر، نقاشی و خوشنویسی در شهرستان‌ها، برگزاری 12 مسابقه فرهنگی و هنری، اهدای کتاب و ... به همین مناسبت برنامه‌ریزی شده است.
وی برگزاری جشن‌های مردمی در هفت محله بجنورد، برگزاری هفت شب شعر با موضوع انقلاب در هفت شهرستان و راه‌اندازی نگارخانه بجنورد را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت عنوان کرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزاری بخش استانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را در این استان برشمرد و گفت: بخش استانی این جشنواره از پنجم تا 12 بهمن سال جاری در پنج استان کرمانشاه،‌ لرستان، ‌گلستان، البرز و استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.   
وی افزود: بر همین اساس چهار اثر نمایشی منتخب جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ جمعه هفته جاری تا 10 بهمن جاری در استان روی صحنه می‌رود.
ثابت‌قدم وحید افزود: از میان آثار به نمایش درآمده یک اثر نمایشی از خراسان جنوبی و سه اثر نیز از هنرمندان تئاتر تهران خواهد بود.
وی محل اجرای این آثار نمایشی را در تالار گلشن بجنورد عنوان کرد و افزود: این آثار طی روزهای یاد شده در دو نوبت 17:30 و 19:30 برای عموم علاقمندان به اجرا در خواهد آمد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برپایی کارگاه آموزشی فن بیان و کارگردانی، ‌برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب تئاتر و نیز نمایشگاه تخصصی عکس تئاتر را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده طی ایام اجرای این بخش از جشنواره در استان اعلام کرد. 
وی یادآور شد: خراسان شمالی سال گذشته نیز با اجرای آثار نمایشی منتخب بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان این جشنواره در استان بود.
ثابت‌قدم وحید همچنین از راه‌اندازی سینما گلشن همزمان با دهه فجر در بجنورد خبر داد و گفت: امکانات لازم برای نمایش فیلم در این سالن چند منظوره فراهم شده و اکران فیلم همزمان با دهه فجر در این محل آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه یک دستگاه آپارات برای این منظور خریداری شده است، اظهار داشت: برای جلوگیری از وقفه در نمایش فیلم در پرده دوم نیز یک دستگاه آپارات در حال خریداری است.
به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین سالن گلشن بجنورد متناسب با نمایش فیلم، در حال آماده‌سازی بوده که امید می‌رود با اکران فیلم در این سینما بخشی از مشکل نبود سینما در این شهر برطرف شود.
وی تصریح کرد: طبق همه روزه طی سه نوبت فیلم‌های روز اکران خواهد شد.
انتهای پیام/آ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول