اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگروه سلامت و امنیت غذایی بهشهر:

مجوز سلامت گندم به ماده 16 وزارت بهداشت اضافه شود

خبرگزاری فارس: کارگروه سلامت و امنیت غذایی بهشهر با توجه به مواردی از آلودگی گندم وارداتی پیشنهاد داد بار دیگر گندم به فهرست مواد غذایی و کالاهای وارداتی که باید مجوز بهداشت بگیرند، اضافه شود.

مجوز سلامت گندم به ماده 16 وزارت بهداشت اضافه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر پیش از ظهر امروز در قسمتی از دستور جلسه اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی بهشهر موضوع پلمب چهار انبار حاوی گندم آلوده، توقیف و معدوم ساختن هزاران تن گندم رنگی و آلوده، معدوم‌سازی مقادیری از گندم آلوده در انبار بندر امیرآباد و آلوده بودن برخی از ماشین‌های حمل و نقل گندم همچنین تخلیه همزمان گندم دامی و خوراکی در برخی موارد، بررسی شد.
فرماندار و رئیس کارگروه امنیت غذایی از اقدامات نظارتی خوب در سطح شهرستان همچنین همکاری صمیمانه مسئولان کارخانجات آرد و سیلوهای گندم با شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان بهشهر گفت و اینکه بسیاری از موارد مشکوک آلودگی گندم از سوی کارخانجات آرد به کارشناسان غذا و دارو اعلام می‌شود.
محمدرضا البرزی بیان داشت: وظیفه ما مسئولان تأمین سلامت و امنیت شهروندان است و نباید در این زمینه هیچ‌گونه کوتاهی و کم کاری انجام شود.
در ادامه رئیس گمرک امیرآباد به ارائه آمار 9 ماهه از ورود گندم دامی و خوراکی از طریق بندر امیرآباد پرداخت.
قاسم شریفی تصریح کرد: طی این مدت از سال، دو هزار تن گندم دامی و 22 هزار تن گندم خوراکی از گمرک امیرآباد وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته 90 درصد کاهش گندم خوراکی و 94 درصد کاهش گندم دامی داشتیم.
وی علت این کاهش را در نظر گرفتن تعرفه بالای واردات در راستای کاهش واردات گندم اعلام کرد.
شریفی همچنین میزان این محصول وارداتی در 9 ماهه سال گذشته را 234 تن گندم خوراکی و 22 هزار تن گندم دامی اعلام کرد.
به گزارش فارس، بر اساس ماده 16 وزارت بهداشت، تمامی کالاها، مواد خوراکی و آشامیدنی از مبادی ورودی باید مجوز بهداشت بگیرند اما از حدود دو سال پیش تاکنون گندم از این قاعده مستثنی شده است و با توجه به اهمیت این ماده غذایی همچنین نمونه‌هایی از آلودگی گندم وارداتی و درصد پایین پروتئین یا گلوتن موجود در آن، کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهشهر پیشنهاد داد بار دیگر کنترل بهداشتی گندم از مبادی ورودی از سوی وزارت بهداشت انجام شود.
هم اکنون گندم‌های وارداتی تنها با مجوز استاندارد، از مبادی ورودی وارد کشور می‌شوند و بهداشتی بودن یا نبودن این کالا مشخص نمی‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول