اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

روستاهای ارمند لردگان گازرسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از گازرسانی به 20 روستای حاشیه جنگل‌های منطقه ارمند از توابع شهرستان لردگان خبر داد.

روستاهای ارمند لردگان گازرسانی می‌شود
عطاء‌الله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد بهره‌برداران مراتع و جنگل‌های استان حدود هشت برابر و میزان دامی که در مراتع چرا می‌شود، چهار برابر ظرفیت مراتع است.
وی از امضای تفاهمنامه همکاری فی‌مابین اداره‌کل منابع طبیعی و شرکت گاز به‌منظور تامین سوخت جنگل‌نشینان این استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه چرای بیش از ظرفیت مراتع، شخم زیاد و سوزاندن درختان برای تامین سوخت از مهم‌ترین عوامل تخریب جنگل‌های این استان به‌شمار می‎رود به‌منظور جلوگیری از تخریب جنگل‌ها این تفاهمنامه همکاری امضا شد.
ابراهیمی با بیان اینکه تخریب جنگل‌ها حدود 70 درصد به دلیل فقر فرهنگی و تنها 30 درصد تعمدی است، تصریح کرد: این اداره‌کل برای محافظت از این منابع، مشارکت مردم را در راس برنامه‌های کاری و ترویجی خود قرار داده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه از احیای20  هزار هکتار از جنگل‌های شهرستان لردگان در این استان خبر داد و گفت: طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس در سطحی معادل 33 هزار و 500 هکتار از جنگل‌های بخش منج شهرستان لردگان در 26 محل در حال اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح از اوایل سال 83 تاکنون، جنگل‌های حدود 10 تا 15 درصد سامان عرفی این شهرستان با حصارکشی، تولید گیاهان مولد غیر چوبی، جنگلکاری با بذر و کاهش عوامل تخریب حفظ و صیانت شده است.
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح 10 سال است، افزود: پیش‌بینی می‌شود سال 93 اجرای این طرح به اتمام برسد.
ابراهیمی، متوسط اعتبار سالانه برای اجرای این طرح را 5 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار برای اجرای این طرح بزرگ ملی بسیار ناچیز است.
وی تصریح کرد: شهرستان لردگان با دارا بودن 50 درصد از جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری، بیشترین سرعت تخریب جنگل‎ها را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول