اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد

هزینه 100 میلیارد ریالی برای گازرسانی به شمال گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی گاز گلستان گفت: برای آماده شدن زیرساخت‎های گازرسانی به روستاهای شمال استان تاکنون 10 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

هزینه 100 میلیارد ریالی برای گازرسانی به شمال گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: شرکت گاز گلستان از سال 1383 برای گازرسانی به روستاهای شمال استان زیرساخت‎های خوبی را مهیا کرده و اگر گازرسانی به این روستاها به تعویق افتاده است به دلیل مهیا نبودن زیرساخت برای گازرسانی بوده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 184 کیلومتر در این پروژه لوله‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از سمت سیمین‌شهر تا خط ترکمنستان حدود هفت کیلومتر از لوله‎های 16 اینچ، بخشی از منطقه آق‎قلا به سمت انبارالوم به طول 38 کیلومتر از لوله‎های 10 اینج و در باقی مسیرها از لوله‎های 12 اینچ برای گازرسانی استفاده شده است.
سنگدوینی با بیان اینکه این پروژه در انتهای کار خود قرار دارد، تصریح کرد: بخش اعظم این خط گازدار شده به خاطر همین روستاها یکی پس از دیگری گازدار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز گلستان ابراز داشت: در منطقه غرب استان نیازی به زیرساخت نبود برای همین از شهرستان بندرگز، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و گرگان کار گازرسانی به روستا رو به اتمام است و تا پایان سال 1391 همه این روستاها گازدار خواهند شد.
وی مهیا ساختن شرایط  بسیار مناسب برای گازرسانی به نقاط مختلف استان را از ویژگی‎های پروژه 184 کیلومتری لوله‌گذاری دانست و افزود: این پروژه در راستای عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی انجام شده و می‎توانیم یکی پس از دیگری  در روستاهای شمالی استان در منطقه‎آق‎قلا، بندرترکمن، گمیشان، انبارالوم، اینچه‌برون و گنبدکاووس خدمات‌دهی داشته باشیم.
سنگدوینی استفاده از این خط در شرایط بحرانی را از دیگر ویژگی این پروژه خواند و ابراز داشت: به دنبال این هستیم که اکثر شهرهای استان از بندرترکمن، کردکوی، گمیشان، گرگان، آق‎قلا، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و دیگر شهرهای استان را به این خط وصل کنیم تا در شرایط بحرانی بتوانیم از آن استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به اینکه تنها شش کیلومتر از این پروژه باقی مانده است، متذکر شد: به دنبال افتتاح پروژه لوله‌گذاری در 184 کیلومتر خط شمال استان در دهه فجر بوده‎ایم، اما به دلیل نامساعد بودن هوا و مهیا نشدن برخی از اقلام کالا افتتاح این پروژه به تعویق افتاده است.
وی ابراز امیدواری کرد: که تا سال 1391 این پروژه به بهره‎برداری خواهد رسید و بی‎بی شیروان و دیگر روستاهای منطقه از نعمت گاز برخوردار می‎شوند.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول