اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا کرمان:

80 درصد ازدواج‌های اینترنتی به طلاق منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان «فتا» گفت: بر اساس آمار از هر 10 ازدواجی که به واسطه ارتباطات اینترنتی انجام شده هشت مورد آن به طلاق منجر شده است.

80 درصد ازدواج‌های اینترنتی به طلاق منجر می‌شود

کامبیز اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: پسران و دختران باید مواظب ازدواج‌های اینترنتی باشند، زیرا بر اساس آمار از هر 10 ازدواجی که به واسطه ارتباطات اینترنتی انجام شده هشت مورد آن به طلاق منجر شده است.

وی از راه‌اندازی سایت پلیس فتا خبر داد و بیان داشت: در این پایگاه هشدارهای پلیسی، معرفی نرم‌افزارها و رسیدگی به شکایت از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.

اسماعیلی افزود: شاکیان با مراجعه به این سایت می‌توانند، مشکل خود را مطرح کنند و سپس از نتیجه شکایت خود مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه هکرها به چهار دسته کلاه سفید، کلاه سیاه، کلاه خاکستری و کلاه صورتی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: کلاه سفیدها افراد با اخلاقی هستند و از علم خود برای تخریب استفاده نمی‌کنند، اما کلاه سیاه‌ها خرابکار، پنهان‌کار و مجرم هستند.

اسماعیلی عنوان کرد: کلاه خاکستری‌ها نیز بی‌آسیب هستند و در بعضی موارد مطالب سری را منتشر می‌کنند و کلاه صورتی‌ها نیز علم زیادی ندارند و کار خاصی را هم انجام نمی‌دهند و فقط گاهی مطالبی را منتشر می‌کنند.

وی با بیان اینکه هکرهای کلاه سیاه مشکل اصلی فضای مجازی هستند، اذعان داشت: مجرمان اینترنتی در استان کرمان بیشتر از نوع کلاه صورتی‌ها و 15 تا 35 ساله هستند.

اسماعیلی بیان داشت: پلیس فتا پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نهادهای دولتی را کنترل می‌کند و اگر مشکل امنیتی داشته باشند، نکات ضعف آنها را بیان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا در فضای مجازی با مردم ارتباط برقرار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: مردم باید از طریق مجاری قانونی با پلیس فتا ارتباط برقرار کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: افرادی که دانش رایانه‌ای محدودی دارند، بیش از دیگران در معرض جرم‌های اینترنتی هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: افرادی که در اینترنت وبگردی سرگردان انجام می‌دهند و هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و از نرم‌افزارهای مناسب امنیتی بهره نمی‌بردند، مورد تعرض مجرمان اینترنتی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به یکی از پرونده‌های ویژه جرم‌های اینترنتی در استان کرمان عنوان کرد: یک جوان 17 ساله سایتی را با عنوان ماساژ درمانی راه‌اندازی کرده بود و در قالب آن بحث‌های غیراخلاقی را ارائه می‌‌کرد.

اسماعیلی گفت: این فرد که از طریق یکی از کافی‌نت‌ها در سیرجان اقدام‌های مجرمانه خود را انجام می‌داد، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

وی ابراز داشت: شهروندان در صورت مشاهده جرم‌های اینترنتی می‌توانند به پلیس فتا به نشانی کرمان، بلوار شهید صدوقی، سه‌راه سیلو، ستاد فرماندهی انتظامی، طبقه چهارم ساختمان امام حسین (ع) مراجعه و یا با شماره‌های 2182164 و 2182165 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/م20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول