اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای کرمان خبر داد

نظارت پلیس بر فضای انتخاباتی در اینترنت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی کرمان «فتا» با بیان اینکه کاندیداها نباید تبلیغات زودهنگام در فضای سایبری داشته باشند، گفت: پلیس فتا بر فضای انتخابات در اینترنت نظارت دارد.

نظارت پلیس بر فضای انتخاباتی در اینترنت
کامبیز اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فضای انتخابات در فضای سایبری در دست پلیس است و کاندیداها نباید تبلیغات زودهنگام در فضای سایبری داشته باشند.
وی با بیان اینکه خبرهای بسیاری در زمینه انتخابات در فضای سایبری منتشر می‌شود، تصریح کرد: هرگونه مطالب علیه انتخابات و یا هتک حرمت افراد مصداق‌های مجرمانه‌ای به شمار می‌رود که در ماده 21 جرایم رایانه‌ای دیده شده و از طریق پلیس قابل پیگیری است.
اسماعیلی افزود: بر اساس پرونده‌های موجود در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی «فتا» بیشترین جرم‌های اینترنتی در استان کرمان در زمینه مسائل اقتصادی، نشر اکاذیب، تهمت و افترا، تکثیر تصویرها و عکس‌های خانوادگی است.
وی تصریح کرد: کاربران رایانه باید برای سیستم‌های رایانه‌ خود از رمز مناسب به ویژه از حروف، اعداد و نمادها استفاده کنند.
رئیس پلیس فتای استان کرمان ابراز داشت: کاربران باید از آنتی‌ویروس‌های قوی استفاده کنند، زیرا این امر امنیت سیستم را بالا می‌برد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: کاربران در سیستمی که به شبکه اینترنت متصل می‌شود، اطلاعات شخصی و محرمانه را نگهداری نکنند بلکه این اطلاعات را بر روی هاردهای جانبی یا لوح‌های فشرده نگهداری کنند و زمانی که به اینترنت وصل می‌شوند، هارد را از رایانه خود جدا کنند.
وی راه‌اندازی پلیس فتا را یک ضرورت ملی دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها بهترین روش برای افزایش سطح آگاهی کاربران و ارتباط با مردم است و از طریق رسانه‌ها اطلاعات کاربران درباره فضای مجازی افزایش می‌یابد.
اسماعیلی اذعان داشت: با توجه به پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات و به ویژه نفوذ روزافزون اینترنت در جامعه ما، شاهد تاثیر آن در زندگی بشر در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی هستیم و این امر موجب شده است تا روش‌های سنتی به روش‌های نوین بدل شود.
وی افزود: این فناوری اطلاعات با تسهیل زمینه و شیوه ارتکاب جرم و توسعه خسارت مادی و معنوی ناشی از جرم و ایجاد جرایم جدید و پدید آوردن شیوه‌های مجرمانه نوین فرصت‌های طلایی را برای مجرمان حرفه‌ای در فضای مجازی و یا سایبری فراهم کرده است.
اسماعیلی بیان کرد: حضور فعال پلیس سایبری در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی و استفاده از قابلیت‌های موجود در سایر حوزه‌ها برای بسترسازی مناسب، اطلاع‌رسانی و نظارت و همچنین ترغیب برای تولید امنیت و کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی می‌تواند نقش جدی و بی‌بدیلی را در جامعه به دنبال داشته باشد.
وی ابراز داشت: شهروندان در صورت مشاهده جرم‌های اینترنتی می‌توانند به پلیس فتا به نشانی کرمان، بلوار شهید صدوقی، سه راه سیلو، ستاد فرماندهی انتظامی، طبقه چهارم ساختمان امام حسین (ع) مراجعه و یا با شماره‌های 2182164 و 2182165 تماس برقرار کنند.
انتهای پیام/ح10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول