اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی صورت گرفت

آغاز بخش استانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: بخش استانی سی امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خراسان شمالی طی مراسمی در بجنورد آغاز شد.

آغاز بخش استانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عصر امروز در آیین افتتاح این جشنواره، برپایی این رویداد در استان را بسیار با اهمیت خواند و گفت: برگزاری این برنامه فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان به تئاتر در سطوح آماتور و حرفه‌ای بوده و در واقع مشوق و انگیزه‌ای برای خلق آثار موفق تر توسط گروه‌های هنری است.

حسین ثابت قدم وحید افزود: البته شایسته است که گروهای بومی در کنار اجراهای کشوری و جشنواره‌های بومی نیز برنامه داشته باشند تا انگیزه های رشد گروه‌های شهرستانی بیشتر شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های نمایشی در شهرستان‌های این استان را برشمرد و گفت: حضور دو اثر نمایشی این استان در بخش رقابت صحنه ای و نیز بخش خیابانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دلیلی بر این ادعا است.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه تئاتر باید وارد فرهنگ عمومی استان شده و جنبه مردمی پیدا کند یادآورشد: خوشبختانه در این استان علاقمندان فراوانی به تئاتر وجود دارند و استقبال از جشنواره‌های هنرهای نمایشی گویای این موضوع بوده لیکن ارتقای این جایگاه بیش از پیش ضرورت دارد.

وی همچنین کمبود نمایشنامه های متناسب با فرهنگ بومی منطقه، ضعف تبلیغات و اطلاع رسانی در حوزه تئاتر به ویژه تبلیغات رسانه‌ای، کمبود فضاهای اجرا و سالن‌های نمایشی را از مشکلات حوزه هنرهای نمایشی در خراسان شمالی برشمرد.

بر پایه این خبر پس از آیین افتتاحیه اثر نمایشی رویای تفتیده به کارگردانی امیر سالاری و رضا عباسی از استان خراسان جنوبی به روی صحنه رفت.

بر اساس برنامه بخش استانی سی امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خراسان شمالی این بخش با  سه اثر نمایشی دیگر از استان تهران تا تاریخ دوشنبه 10بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

مارخورده افعی شده به کارگردانی گلبرگ ابوترابیان، ماه مهر از سال 60 کاری از علی برجی و همچنین سکوت با سه نقطه به کارگردانی رضا عطایی‌فر به ترتیب شنبه، یک شنبه و دوشنبه هفته پیش‌رو در تالار گلشن بجنورد هر یک با دو نوبت نمایش در ساعت‌های 17:30 و 19:30 برای عموم به اجرا درخواهد آمد. 

همچنین براساس برنامه جشنواره نمایشگاه تخصصی کتاب تئاتر، نمایشگاه تخصصی عکس تئاتر و نیز برگزاری دو کارگاه آموزشی در دو حوزه کارگردانی و فن بیان در حاشیه این رویداد فرهنگی و هنری بر پا خواهد شد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول