اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اصفهان

تئاتر خیابانی میعادگاه در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: نمایش مناسبتی میعادگاه به نویسندگی مشترک آزاده کمال‌بروجردی و حسین عبداللهی و کارگردانی مشترک حسن عبداللهی و احمد صمیمی از اصفهان 16 و 17 بهمن‌ماه در جشنواره تئاتر فجر در تهران اجرا می‌شود.

تئاتر خیابانی میعادگاه در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود
حسین عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در مرحله نخست سه طرح خیابانی روبان قرمز دایره آبی، میعادگاه و دوران بلوغ از گروه نمایشی خوابگردهای صحنه به جشنواره تئاتر فجر ارائه شد.
وی افزود: سرانجام نمایش میعادگاه از میان سه طرح ارائه شده برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فجر پذیرفته شد و گروه، کار تمرین این نمایش را آغاز کرد.
این کارگردان تئاتر درباره داستان این نمایش گفت: رزمندگانی از دوران جنگ به یکدیگر قول داده‌اند در مکانی یکدیگر را ببینند و پس از چند سال که در آن مکان به دور هم جمع می‌شوند به بازگویی اتفاقاتی که در این دوران برای آنها رخ داده می‌پردازند.
وی درباره بازیگران این نمایش تصریح کرد: احمد صمیمی، علی آذرشین، میلاد عباسی، حسین جهانگیری، شاهده خدادادی، امین مقولی‌زاده و ندا رضوی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
عبداللهی با اشاره به اینکه از اصفهان تئاتر هولستر فرزند اصفهان به کارگردانی محسن عرب‌زاده نیز در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده، تاکید کرد: نمایش‌های خیابانی ارسال شده به جشنواره باید اورجینال بوده و برای نخستین بار در جشنواره فجر اجرا شود، اما در بخش مرور که در مسابقه شرکت ندارد لازم است تئاتر اجرای عمومی داشته و فیلم آن به جشنواره ارسال شده باشد.
وی ادامه داد: البته بخش نمایش‌های صحنه‌ای این جشنواره نیز دارای بخش مسابقه است و تئاترهای صحنه‌ای که در بخش مسابقه شرکت دارند نیز نباید اجرای عمومی شده باشند.
این کارگردان تئاتر به جوایز این گروه اشاره و تاکید کرد: از استان اصفهان سه نمایش به جشنواره تئاتر مقاومت راه یافته بود که دو نمایش آن متعلق به این گروه بود و نمایش بوی باروت طعم خاک در این جشنواره در بخش بازیگری زن و موسیقی جوایزی کسب کرد.
وی افزود: هم‌چنین نمایش صدای سکوت در جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، جشنواره ملی تئاتر تجلی بصیرت، در جشنواره سراسری مهر کاشان شرکت کرده و به مدت 20 شب طی دو مرحله در اصفهان به صحنه رفت و در خردادماه سال آینده بار دیگر اجرا می‌شود.
عبداللهی به برنامه‌های سال 91 این گروه اشاره و تاکید کرد:  گروه در حال تمرین نمایش نرم و آهسته بر فراز کارون برای جشنواره تئاتر فجر است و در حال نگارش داستانی از گابریل گارسیا مارکز به صورت کارگاهی هستیم.
وی ادامه داد: نمایش مرگ ناصری که در جشنواره مقاومت موفق به کسب رتبه نخست در زمینه موسیقی شده نیز با وجود اینکه در مهرماه اجرا شده به دلیل تقاضاهای بسیار در سال 91 بار دیگر به صحنه می‌رود و پس از اجرا به همراه نمایش درستکارترین قاتل دنیا سال آینده به صورت تله‌تئاتر برای شبکه چهارم سیما ضبط می‌شود.
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه نمایش درستکارترین قاتل دنیا اسفندماه بار دیگر به روی صحنه می‌رود، گفت: این تئاتر در جشنواره کمدی اصفهان رتبه سوم کارگردانی، دوم بازیگری و دوم نویسندگی را کسب کرد.
به گزارش فارس، گروه خوابگردهای صحنه در چند شهر فعالیت دارند که بیشتر فعالیت آنها در دو شهر اصفهان و تهران است.
هم‌چنین شورای تصمیم‌گیری گروه‌ها از هم جداست اما سرپرست هر دو گروه یک نفر است و نمایش‌های تولید شده در شهرهای تهران و اصفهان در هر دو مکان اجرا می‌شود.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول