اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان و بازیگر عرصه تئاتر:

جشنواره فجر تنها روزنه‎ دیده شدن تئاتری‌ها است

خبرگزاری فارس: یک کارگردان و بازیگر عرصه تئاتر گفت: جشنواره فجر تنها روزنه‎ای است که می‎توان برای دیده شدن اهالی تئاتر به آن امیدوار بود.

جشنواره فجر تنها روزنه‎ دیده شدن تئاتری‌ها است
نجمه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: چیزی که تئاتر ما در تمام طول سال به آن نیاز دارد داشتن یک سیستم منسجم تئاتری است، که کار هنرمندان تئاتر در آن به نمایش گذاشته و دیده می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر برگزاری جشنواره فجر برای هنرمندان تئاتر بسیار امیدبخش است، زیرا آثار راه یافته به این جشنواره دیده می‎شوند و وجود این جشنواره بهانه‎ای می‎شود تا هنرمندان تئاتر فعالیت خود را بیشتر کنند و به پایان کار خود امیدوار باشند.
یک کارگردان و بازیگر عرصه تئاتر در ادامه بیان داشت: وقتی هنرمندان به جشنواره‌ها روی می‌آورند به این معنی نیست که به این جشنواره‌ها علاقه‌مند هستند، بلکه چاره‌ای ندارند زیرا جشنواره‎ها تنها فرصتی است که آنها بتوانند کار خود را ارائه دهند و بیشتر اهالی تئاتر امید دارند با اجرای احتمالی‌ کارشان در این جشنواره برنامه‌ مشخصی به دست بیاورند.
وی با اشاره به اینکه عده زیادی از اهالی تئاتر در صورت نبود تئاتر فجر هرگز دیده نمی‎شوند، گفت: جشنواره فجر به ‌عنوان مهم‌ترین جشنواره‌ تئاتری ایران که رنگ و لعاب ملی دارد و  تنها از یک موضوع پیروی نمی‎کند، باید دستاوردهای یک ساله اهالی هنر را ببیند و بهترین‎ها را انتخاب کند، اما با وجود تمام تلاش‌ها، این امر به طور کامل عملی نشده است.
رضایی اضافه کرد: متصدیان برگزاری این جشنواره باید بدانند که 10 روز برگزاری جشنواره برای تئاتر کشور کافی نیست، و در این فرصت کم و وجود کمتر از 50 گروه نمایشی نمی‌توان جواب‌گوی تئاتر کشور بود.
وی با بیان اینکه تئاتر ما تنها می‎تواند توسط جشنواره‌ فجر خود از غرق شدن نجات یابد، ادامه داد: با اضافه کردن بخش‎های مختلف به تئاتر فجر از جمله نگاه ویژه که تنها 9 گروه می‎توانند در آن شرکت کنند، نمی‌توان گفت تئاتر ما جان یافته است بلکه این امر تنها مانند یک مسکن عمل می‎کند.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول