اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران:

توسعه تئاتر فجر استانی به پویایی تئاتر می‌انجامد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: توسعه تئاتر فجر استانی در استان‌های کشور، به پویایی و تقویت تئاتر کشور کمک می‌کند.

توسعه تئاتر فجر استانی به پویایی تئاتر می‌انجامد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری بخش استانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خراسان شمالی، محمدمهدی خاتمی اظهار کرد: برگزاری بزرگ‌ترین رویداد تئاتری کشور در مراکز استان‌ها فضایی را ایجاد خواهد کرد، تا هنرمندان و مردم از نمایش‌های شاخص کشور بهره ببرند.  
وی با اشاره به اثرگذاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در رشد و تعالی این هنر افزود: توسعه جشنواره در استان‌ها تقویت تئاتر را به دنبال خواهد داشت.
خاتمی در نظر گرفتن بخش استانی برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را یک اتفاق خوب ارزیابی کرد و گفت: شاید اثرگذاری این اتفاق در سال‌های اول روندی کند داشته باشد اما به طور قطع در سال‌های آینده شاهد نتایج خوب این رویداد در بدنه تئاتر کشور خواهیم بود.
وی تصریح کرد: اجرای نمایش‌های شاخص و برجسته در استان‌ها علاوه بر بهره‌مند کردن مردم، فرصت خوبی را برای هنرمندان شهرستانی فراهم می‌آورد تا از تجربه و دانش گروه‌های نمایش استفاده کنند.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران تئاتر را شیوه‌ای اثرگذار در تمام زمینه‌ها به ویژه فرهنگ عنوان کرد و افزود: زنده بودن و ارتباط مستقیم با تماشاگر یکی از ابزارهای مهم فرهنگی است و وقتی این رویداد را در کشور شاهد باشیم به طور قطع در رشد تعالی فرهنگ هر منطقه و به تبع آن کشور اثرگذار خواهد بود. 
وی آسیب‌شناسی هر دوره از بخش استانی جشنواره تئاتر فجر را به منظور بهره‌مندی بهتر از این جشنواره ضروری دانست و گفت: با بررسی نقاط ضعف و قوت هر دوره می‌توان در راستای تکامل جشنواره‌های تئاتر گام برداشت.
بخش استانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هفتم تا 10 بهمن سال جاری با به روی صحنه رفتن چهار اثر نمایشی منتخب این جشنواره، در تالار گلشن شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول