اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از تولیدات تالار هنر اصفهان

نمایش «هولستر فرزند اصفهان» به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

خبرگزاری فارس: مدیر تالار هنر اصفهان گفت: نمایش «هولستر فرزند اصفهان» از آثار نمایشی تولید شده در تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است که در بخش مرور سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پذیرفته شد.

نمایش «هولستر فرزند اصفهان» به جشنواره تئاتر فجر راه یافت
محمدمهدی مغروری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از میان متقاضیان شرکت در بخش مرور این جشنواره، 9 نمایش از استان‌های مختلف کشور پذیرفته شده‌اند که در این بین نمایش «هولستر فرزند اصفهان» به نویسندگی محسن رهنما و کارگردانی محسن عرب‌زاده از استان اصفهان به این جشنواره راه یافت.
وی افزود: این نمایش روایت‌گر زندگی ارنست هولستر عکاس آلمانی معروف در اصفهان است که در دوران قاجار مسئول تلگراف‌خانه اصفهان بوده و عکس‌های او تنها اسناد موجود از اصفهان دوره قاجاریه است.
مدیر تالار هنر اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره یک صد سالگی تئاتر فرایبورگ آلمان در فروردین‌ماه سال گذشته برگزار شد، تصریح کرد: نمایش «هولستر فرزند اصفهان» و نمایش «آن چه شما می‌خواهید» به کارگردانی اسماعیل موحدی از جمله آثار ارائه شده به این جشنواره بود.
وی ادامه داد: این نمایش‌ها با عنوان خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ آلمان پس از بازبینی در جشنواره فرایبورگ به اجرا در آمد.
مغروری درباره بازیگران این نمایش گفت: مژگان نوایی، علیرضا قدسیه، الهام رضایی، محمد ترابی، نعیمه مهدویان، عبدالحمید ابراهیمی و رهام بحیرایی، بازیگرانی هستند که در این تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند.
به گزارش فارس، به جز نمایش «هولستر فرزند اصفهان» نمایش «میعادگاه» به کارگردانی حسین عبداللهی نیز به بخش تئاتر خیابانی سی‌‌امین جشنواره تئاتر فجر که از پنجم تا 22 بهمن‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود، راه یافته است.
هم‌چنین گزارش فارس حاکی است بخش‌های مختلف در جشنواره تئاتر فجر به مرور اعلام می‌شود و این بخش آخرین اعلام پذیرش این جشنواره بوده که در پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام عمومی شده و پذیرفته شدن در این بخش ارتباطی با اداره ارشاد شهرستان‌ها و یا شرکت داشتن نمایش در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای نداشته است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول