اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سی‌امین جشنواره تئاتر فجر:

تئاتر زیربنای فرهنگ یک کشور است

خبرگزاری فارس: دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه تئاتر زیربنای فرهنگ یک کشور است، گفت: اگر تئاتر نباشد سینما و تلویزیون نیز اوضاع خوبی نخواهد داشت.

تئاتر زیربنای فرهنگ یک کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری بخش استانی سی امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خراسان شمالی، رحمت امینی اظهار کرد: اگر امروز آثار فاخری را از هنرمندان بزرگ در سینما شاهد هستیم، به دلیل وجود این هنر زنده و پویا است چرا که بیشتر آنها از تئاتر و جشنواره‌های مذکور برخاسته‌اند.
وی در پاسخ به این سؤال که اختصاص بخشی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرای تئاترهای منتخب این جشنواره در استان‌ها تا چه اندازه نیازهای تئاتری استان‌ها در واقع کشور را برطرف می‌کند، گفت: تئاتر نیازمند حمایت بیشتری است و سوق دادن این هنر به استان‌ها در واقع نشان از رشد و تعالی آن دارد.
امینی تصریح کرد: فراگیر کردن تئاتر در سراسر کشور و تمرکززدایی از آن، بستر مناسبی برای علاقه‌مندان به این هنر فاخر را فراهم می‌کند تا به راحتی و بدون دغدغه از بزرگ‌ترین رویداد هنری کشور در این عرصه بهره‌مند شوند.
وی اضافه کرد: هر اندازه تئاتر در استان‌های بیشتری دیده شود این بدان معناست که مخاطب بیشتری جذب تئاتر شده و در واقع به نهادینه شدن جایگاه و اهمیت تئاتر در کشور کمک می‌کنیم.
دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر مصوبات بودجه‌ای جشنواره تئاتر فجر سال آتی را در صورت استقبال گسترده مردم در هر استان از این رویداد هنری اضافه می‌کند.
وی عنوان کرد: به طور قطع سال گذشته اتفاق‌های خوبی را در بخش استانی جشنواره شاهد بودیم که در سال جاری نیز این روند ادامه پیدا کرده است و اگر امسال شاهد رویدادهای خوبی در استان‌ها باشیم، سال آینده استان‌های بیشتری میزبان جشنواره خواهند بود.
امینی در بخش دیگری با اشاره به قابلیت‌های استان خراسان شمالی در حوزه تئاتر امکانات و استعدادهای موجود در این استان را از دلایل انتخاب آن در برگزاری تئاتر فجر استانی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: این موضوع سبب شده تا زمانی که جریان بزرگ تئاتری را برنامه‌ریزی می‌کنیم، مطمئن باشیم که این خطه حرفی برای گفتن دارد.
دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در رابطه با قابلیت‌های خراسان شمالی برای میزبانی بخش استانی این جشنواره افزود: انگیزه مسئولان و مردم استان که نشان دهنده علاقه‌مندی به مقوله تئاتر است که بهترین دلیل برای انتخاب این استان بود.
وی به وجود قابلیت‌های موجود در خطه خراسان شمالی در حوزه نمایش و تئاتر و نیز وجود هنرمندان مطرح در این عرصه اشاره کرد و افزود: دو اثر از این استان در جشنواره فجر امسال حضور دارند.
امینی تصریح کرد: جشنواره تئاتر فجر هر اندازه با کیفیت بهتری برگزار شود ستاد برگزاری سال آینده موفق‌تر عمل خواهد کرد.
بخش استانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هفت تا 10 بهمن سال جاری با به روی صحنه رفتن چهار اثر نمایشی منتخب این جشنواره، در تالار گلشن شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول