اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

منطقه ویژه اقتصادی نمین تا 9 برابر توسعه یافته است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: منطقه ویژه اقتصادی نمین تا 9 برابر توسعه یافته است.

منطقه ویژه اقتصادی نمین تا 9 برابر توسعه یافته است
سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با یادآوری اینکه در منطقه ویژه اقتصادی تمام الزامات قانونی و مجوزها به همت سازمان مجری تأمین می‌شود، تصریح کرد: تجار و بازرگانان نیازی به پیگیری مجوزهای لازم را ندارند چرا که مجوزها در این منطقه به صورت جمعی و گروهی صادر شده تا از نظام بروکراسی کاسته شود.
وی با اعلام اینکه هم‌اکنون فضای منطقه ویژه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری مهیا شده است، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند با پذیرش شرایط و ضوابط این مناطق فعالیت خود را شروع کنند که در این زمینه به نظر می‌رسد مشکلی نیز وجود نداشته باشد.
صابری با یادآوری اینکه مسئولان امر در حد وسع و توان خود با پیگیری‌های مستمر فضای لازم را برای رونق سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم کرده‌اند، اضافه کرد: بخش دوم کار مربوط به حضور فعالان اقتصادی است تا با پرداختن به تولید، صنعت و تجارت از این فرصت استفاده کرده و با رونق‌بخشی به این منطقه نیازمندی‌ها را برطرف کنند.
این مسئول همجواری منطقه ویژه اقتصادی نمین را با اداره کل گمرک استان یادآور شد و ادامه داد: به نظر نمی‌رسد مشکل چندانی در امر واردات و صادرات به این منطقه وجود داشته باشد و مقرر شده است شعبه‌ای از بانک‌های تجاری استان به همراه بانک ملی در این منطقه فعالیت خود را آغاز کند تا بسیاری از مشکلات و تنگناها برطرف شود.
صابری اعلام رسمی از صدا و سیما و رسانه‌ها را به عنوان یک فراخوان عمومی در جذب سرمایه‌گذاران برای این منطقه ویژه اقتصادی توصیف کرد و گفت: ما از طریق رسانه‌ها از سرمایه‌گذاران علاقمند به حوزه تجارت و صنعت دعوت می‌کنیم با در نظر گرفتن مزایای منطقه ویژه اقتصادی که از معافیت‌های مختلف مالی برخوردار می‌شود، در این مناطق حضور یافته و در فعل و انفعالات نظام اقتصادی فعالیت کرده و زمینه ارزش افزوده بیشتر در منطقه و رونق تجاری را فراهم آورند.
استاندار اردبیل یکی دیگر از ویژگی‌های این منطقه را ایجاد فرصت مناسب اشتغال برای افراد جویای کار اعلام کرد و افزود: در این منطقه اشتغال فراوان و حرکت به سمت مثبت شدن تراز تجاری نیز روزافزون است و به یقین این حرکت‌های استمراربخش به نفع اقتصاد کشور و منطقه می‌باشد.
صابری در ادامه سخنان خود از آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان مجری در دعوت از سرمایه‌گذاران و سهولت سرمایه‌گذاری آنها خبر داد و اظهار داشت: ما با 9 برابر شدن وسعت منطقه ویژه اقتصادی در اردبیل با یک ظرفیت مناسب آمادگی داریم تا سرمایه‌گذاران را به درستی و شایستگی مشورت دهیم تا آنها با خوش‌بینی و بهره‌گیری از این ظرفیت استثنایی وارد کار شده و از این موقعیت ممتاز استفاده کنیم.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول