اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری:

روایتگری دفاع مقدس یک عملیات بزرگ فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: روایتگری دوران دفاع مقدس یک عملیات بزرگ فرهنگی است.

روایتگری دفاع مقدس یک عملیات بزرگ فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا محمد سلیمانی ظهر امروز در همایش راویان دفاع مقدس در این استان، اظهار داشت: راویان زبان گویای شهدا هستند و روایتگری دوران دفاع مقدس یک عملیات بزرگ فرهنگی است.
وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های راویان موفق، گفت: داشتن توانایی، مهارت، معلومات و تعهدات لازم برای بیان رویدادها تحلیل و انعکاس دستاوردهای و پیامدهای دوران دفاع مقدس در بین آحاد جامعه به ویژه بازدیدکنندگان از مهم‌ترین خصوصیات یک راوی خوب است.
محمدسلیمانی تحلیل و تشریع وقایع و تحولات دوران دفاع مقدس برای مخاطبین را از مهم‌ترین وظایف راویان دفاع مقدس برشمرد و گفت: انعکاس دستاوردها و پیامدهای عمده جنگ و ارتقای روحیه و معرفت حماسی زائران جنگی با بیان خاطرات آنها از دیگر این وظایف به‎شمار می‎رود.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انتقال تجارب  و آموزه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس، پاسخگویی به سئوالات و شبهات، تلاش در راستای کسب دانش در زمینه جنگ، حسن معاشرت داشتن با زائران از دیگر وظایف راویان محسوب می‌شود.
وی مخاطب شناسی را مهم‌ترین وظیفه راویان برشمرد و گفت: راویان باید تلاش بکنند که پیام‌های آنها برای مخاطب قابل فهم و درک باشد.
محمدسلیمانی در ادامه بر ضرورت انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس به فرموده ولی امر مسلمین جهاد بزرگ دینی و ملی ملت ایران بود و مظهر حماسه، معنویت، دینداری، آرمان‌خواهی، ایثار و از خود گذشتگی، ایستادگی و مقاومت، تدبیر و حکمت و شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌ها است.
وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس یادآور خاطره‌ها و حماسه‌های جاوید و ماندگار ملت خداجو و شهید پرور ایران اسلامی است که همواره در صحیفه زرین تاریخ مقاومت و ایثار این ملت خواهد درخشید و پیام عزت و اقتدار را که الهام گرفته از نهضت خونین عاشورا است به فرهنگ‌ها، باورهای تشنه حقیقت و معنویت می‌دمد.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، صحنه‌ای از تاریخ ما است، گفت: در آن ایام میزان نابرابری در دو طرف جبهه به گونه‌ای بود که حتی خوشبین‌ترین تحلیلگران نظامی و سیاسی پیش‌بینی نمی‌کردند که ایران اسلامی بتواند در برابر این هجمه سنگین نظامی، مقاومتی از خود نشان دهد، چه رسد به اینکه پس از هشت سال پایداری، به همت جوانان عزیز ایران اسلامی وجبی از خاک خود را از دست ندهد و از هیچ کدام از مواضع اصولی خود عقب نشینی نکرده‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول