اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق:

فرهنگ دفاع مقدس الگویی ناب برای دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت: فرهنگ دفاع مقدس الگویی ناب برای دانش‌آموزان است و راهیان‌نور بهترین مروج این فرهنگ به شمار می‌رود.

فرهنگ دفاع مقدس الگویی ناب برای دانش‌آموزان است

بمان‌علی باقیان امروز در حاشیه مراسم اعزام دانش‌آموزان بافق به مناطق عملیاتی جنوب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: دانش‌آموزان با الگوبرداری از فرهنگ ارزشمند و ناب دفاع مقدس با سلاح بصیرت و خودباوری با دنیای استکبار مقابله می‌کنند.

وی با اشاره به هجمه وسیع تبلیغاتی دشمن علیه نظام افزود: امروز دانش‌آموزان در سنگر علم و دانش نقش بسیار مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق هدف از اعزام دانش‌آموزان را آموزش عملی درس آمادگی دفاعی و آشنایی آنها با فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: این طرح با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس، یادآوری حماسه‌های دوران دفاع مقدس، مقابله با تهدیدات و تهاجم فرهنگی دشمن، الهام گرفتن دانش‌آموزان از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های شهدا اجرا می‌شود.

باقیان با بیان اینکه اردوهای راهیان‌نور بهترین فرصت برای شناخت بیشتر از دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ و ایثار و شهادت از نسل قبل به نسل جدید است، خاطرنشان کرد: امروز هجمه‌های فرهنگی فراوانی علیه نظام طراحی می‌شود و در این برهه هیچ نرم‌افزاری قوی‌تر و بهتر از نرم‌افزار شهدا در راستای توسعه فرهنگ شهادت و ایثارگری وجود ندارد.

وی با اشاره به اعزام بیش از 22 درصد از اقشار مختلف مردم بافق در اردوهای راهیان‌نور در سال گذشته تاکید کرد: نسل جوان مهم‌ترین سرمایه‌های نظام هستند که باید پویا و مقتدر و مبارز برای رساندن ایران اسلامی به سرمنزل مقصود تلاش کنند.

باقیان اهداف دشمنان نظام را در سه موضوع یادآور شد و تصریح کرد: دشمنان قسم خورده نظام امروز در سه زمینه اندیشه و فکر، ناکارآمد جلوه دادن نظام و زیر سئوال بردن ارزش‌ها و ولایت‌فقیه در حال برنامه‌ریزی هستند که دانش‌آموزان باید در این زمینه نیز هوشیار باشند.

رئیس آموزش و پرورش بافق نیز در این مراسم شهدا را الگویی شایسته و تصویری برجسته از ایثار و رشادت برای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: درخشان‌ترین دوران تاریخ کشور جمهوری اسلامی ایران همین دوران دفاع مقدس است که اندیشه‌های ناب امام(ره) به اوج خود رسید و امروز افتخارات این دوران بر تارک دنیا می‌درخشد.

محمود خواجه‌ای با اشاره به مسئولیت خطیر دانش‌آموزان در این دوران حساس انقلاب تصریح کرد: در این شرایط دانش‌آموزان باید با مجهز شدن به سلاح ایمان، تقوا و دانش از دستاوردهای به حق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به برکت خون‌های پاک شهیدان گرانقدر و ایثار جانبازان و تلاش ایثارگران حاصل شده، دفاع کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: بازدید دانش‌آموزان از یادمان‌های دوران دفاع مقدس، تاثیر مطلوبی در افزایش روحیه ایثار و شهادت، معنویت و بصیرت در بین آنان داشته باشد.

به گزارش فارس، در راستای طرح تحول آمادگی دفاعی دانش‌آموزان، بیش از 280 دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه بافق صبح امروز در آئینی باشکوه با بدرقه مسئولان شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

این دانش‌آموزان در قالب اردوهای راهیان‌نور برای گذراندن دوره آموزش عملی درس آمادگی دفاعی به مدت سه روز از مناطق جنگی و یادمان شهدا در شلمچه، طلائیه، دهلاویه، اروند و... بازدید می‌کنند.

پیش از این نیز دانش‌‌آموزان پسر مقطع دوم متوسطه بافق در قالب کاروان راهیان‌نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول