اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد

اعزام 10 هزار زنجانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در اسفند ماه سال جاری 10 هزار نفر از استان زنجان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس ا‌عزام می‌شوند.

اعزام 10 هزار زنجانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

علیرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: از اول تا 26 بهمن ماه سال جاری دختران دانش‌آموز استان زنجان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانش‌آموزان دختر در سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند، افزود: معرفی نقش و جایگاه زن در دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان را از اهداف برگزاری این اردوها محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: ارتقای روحیه جهاد و شهادت، ارائه الگوهای مطلوب در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است.

وی ارائه الگوهای شاخص مبارزه و استقامت زنان، مقابله با جنگ نرم و معرفی جلوه‌های ایثار و مقاومت را از دیگر اهداف این اردوها برای دانش‌آموزان دختر برشمرد.

طهماسبی با بیان اینکه در سال جاری معلمان جدید‌الاستخدام آموزش و پرورش به همراه دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند، افزود: بازدید از یادمان‌های شلمچه، اروندکنار، دهلاویه و هویزه از برنامه‌های این اردوها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کتبی، برگزاری زیارت عاشورا، ارائه بسته‌های فرهنگی شامل مهر، جانمازی، خودکار، دفترچه خاطرات، چفیه و آفتابگیر را از برنامه‌های کاروان‌های راهیان نور است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیان داشت: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی با حضور راویان در کاروان‌های راهیان نور و برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این کاروان‌ها محسوب می‌شود.

وی از برگزاری یادواره‌های شهدا در برنامه‌های راهیان نور خبر داد و افزود: ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی از دیگر برنامه‌های این کاروان‌ها است.

طهماسبی افزود: پخش کلیپ‌های متناسب با دوران دفاع مقدس، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برگزاری نماز جماعت، قرائت سرودهای دسته جمعی، پاسخگویی به سوالات و شهبات دانش‌آموزان از برنامه‌های این اردوها است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بیان داشت: پاسخ‌گویی به سوالات عقیدتی و احکام دانش‌آموزان از برنامه‌های این اردوها محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش‌آموزان به عنوان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، به این یادمان‌ها اعزام می‌شوند، تصریح کرد: باید این دانش‌آموزان را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کرد.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان در راستای تضعیف روحیه جهاد و ایثار در جامعه تصریح کرد: باید دانش‌آموزان را با هجمه‌های دشمنان آشنا کرده و در برابر این توطئه‌ها واکسینه کرد.

طماسبی با بیان اینکه حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس موجب آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ جهاد و شهادت می‌شود، افزود: اگر بتوانیم مفاهیم جنگ نرم را به دانش‌آموزان ارائه کرده و این قشر را با اهداف دشمنان آشنا کنیم در راستای مقابله به جنگ نرم برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود.

وی از اعزام کاروان‌های راهیان نور همزمان با اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: با برگزاری جلسات مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام اقشار مختلف انجام شده است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال جاری 10 هزار نفر از استان زنجان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول