اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دوران دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس جایگاه خود را در دانشگاه‌ها نیافته است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ دفاع مقدس هنوز جایگاه واقعی خود را در دانشگاه‌ها نیافته است.

فرهنگ دفاع مقدس جایگاه خود را در دانشگاه‌ها نیافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار بهمن سوداگر ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی روسا، معاونان آموزشی، مدیران گروه و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس داوطلبانه وارد عرصه شده و فرماندهان نیز طوفان فکری را در این دوران عینیت بخشیدند.
وی ادامه داد: رویکرد جلسه هم‌اندیشی روسا، معاونان آموزشی، مدیران گروه و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس توجهی علمی، آکادمیک و دانشگاهی به این مقوله است.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دوران دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ‌ها همزاد انسان بوده و اجتناب ناپذیرند، افزود: جنگ‌ها دو اصل اساسی افتخار به گذشته و امید به آینده را با خود به همراه داشته و اگر این افتخار از ملت‌ها سلب شود از هم پاشیده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جنگ‌ها منشا تغییرات جغرافیایی و مهندسی بوده و در تحولات سیاسی دخیل هستند، افزود: انقلاب‌ها نیز به نوعی جنگ محسوب شده و منشا تحولات اجتماعی و روحی و روانی در جامعه هستند.
سردار سوداگر با بیان اینکه 108 حزب در قبل از دوران دفاع مقدس در کشور فعالیت می‌کردند، یادآور شد: جنگ عامل ایجاد یکپارچگی و اتحاد میان این احزاب است.
وی جنگ‌ها را منشا تحولات علمی و تکنولوژیکی عنوان کرد و افزود: همه پیشرفت‌های جامعه متاثر از مهندسی دوران دفاع مقدس است.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در زمینه توجه به حوزه علمی جنگ تا کنون مغفول مانده است، یادآور شد: جنگ منهای مدیریت، مهندسی، تاریخ، جغرافیا و پزشکی معنا ندارد.
وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اگر ناوچه‌ای از کنار ایران می‌گذشت شاه تسلیم خواسته‌های آمریکایی‌ها می‌شد، افزود: در رزمایش 90 ناوچه‌های ایرانی از کنار ناوچه‌های آمریکایی رد شده و اقتدار خود را به نمایش می‌گذاشتند.
سردار سوداگر با بیان اینکه در تصادفات 10 سال اخیر کشور 235 هزار نفر فوت کرده‌اند، بیان داشت: در هشت سال دوران دفاع مقدس 218 هزار شهید تقدیم انقلاب شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 گونه فرهنگ در کشور تدریس می‌شود، افزود: فرهنگ دفاع مقدس هنوز جایگاه واقعی خود را در دانشگاه‌ها نیافته و فرهنگ دفاع مقدس هیچ ارتباطی با حوزه آموزش عالی نداشته است.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید فرمول‌های دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌ها ارائه شود، افزود: درس دو واحدی دفاع مقدس در حال حاضر در فاز نخست در دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود.
وی از نتایج مطلوب ارائه این درس در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: ارائه این درس در دانشگاه‌ها موجب تغییر نگاه دانشجو به موضوع دفاع مقدس شده است.
انتها پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول