اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد اسلامی کرمان

هنرمندان ارزش‌های دفاع‌مقدس را به جامعه عرضه کنند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شاعران و هنرمندان باید به گونه‌ای هنر خود را ایفا کنند که ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان به جامعه عرضه شود.

هنرمندان ارزش‌های دفاع‌مقدس را به جامعه عرضه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان،‌ احمد سعیدی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس با بیان نقش بارز و تأثیر‌گذار استان کرمان در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: ماندگاری دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد و شاعران و هنرمندان باید به گونه‌ای هنر خود را ایفا کنند که در این راستا ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان آن دوران را به جامعه عرضه کنند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در جایگاه بلند و مهمی قرار گرفته و در تمام حوزه‌ها موفقیت‌هایی کسب کرده که همه آن‌ها را مرهون خون شهیدان می‌دانیم.
سعیدی از لشکر 41 ثارالله به عنوان لشکر سریع دوران دفاع مقدس یاد کرد و بیان داشت: حضور به موقع و آنی این لشکر زبانزد بود و دورانی پر از خاطره و ماندگاری را رقم می‌زد.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان در تمام حوزه‌ها وظیفه ثبت و انتقال رسالت شهیدان را دارند، خاطر‌نشان کرد: هنرمندان باید همانند حضرت زینب (س) وامام سجاد (ع) که پرچمدار ماندگاری قیام امام حسین (ع) بودند، عمل کنند.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس با ارسال 250 اثر از 110 شاعر استان به دبیرخانه جشنواره بود که در نهایت 30 اثر برگزیده به دوره پایانی راه یافتند.
وی از حضور شاعران استان کرمان بر گلزار شهدا یاد کرد و ابراز داشت: این حرکت شاعران شهید‌پرور قابل تقدیر است و امیدواریم بتوانیم با هنر و رفتار خود، خون آن بزرگواران را پاس بداریم.
سعیدی با بیان اینکه اسناد دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: این اسناد برای ارائه دادن به هنرمندان و شاعران برای بهره‌برداری و استفاده در راستای اهدافی که در قابل هنر دنبال می‌شوند، خواهد بود و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
انتهای پیام/ی20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول