اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی خبر داد

مشارکت 700 میلیون دلاری سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: سرپرست صنایع و معادن استان صادرات 1.3 میلیار دلاری بخش صنعت و معدن در یک سال گذشته خبر داد و گفت: میزان مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در این استان700 میلیون دلار است.

مشارکت 700 میلیون دلاری سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت آذربایجان‌شرقی
محمدعلی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: استان آذربایجان شرقی در سال گذشته 1.8 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته که 1.3 میلیارد دلار آن مربوط به بخش صنعت و معدن است.
وی ادامه داد: در کل استان 84 هزار واحد صنعتی فعالیت می‌کنند که در بسیاری از این صنایع در کشور پیشتاز هستیم.
عسگری، صنایع فولاد، خودورسازی، شیرینی و صنایع غذایی، چرم و کفش را جزو صنایع مادر استان عنوان کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی مهد صنعت و تجارت منطقه است و در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ممتازی در کشور کسب کند.
 
65 درصد صنایع آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاران خارجی مشارکت دارند
وی در ادامه یاد آور شد: در بیش از 65 درصد از صنایع فعال استان مشارکت خارجی‌ها نیز وجود دارد.
عسگری، میزان مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان را 700 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در استان روز به روز در حال افزایش است.
 
رتبه سوم کشوری در تولید فولاد/ فعالیت 12 واحد فولادسازی در آذربایجان شرقی
سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر صنعت فولادسازی در استان طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 واحد صنعتی فولادسازی در کل استان فعالیت می‌کنند که حاصل این فعالیت تولید بیش از 13 درصد از صنایع فولادی در استان است.
وی ادامه داد: تاکنون 10هزار و 237 میلیارد ریال در صنایع فولاد سازی استان سرمایه‌گذاری شده است که حاصل آن اشتغال 14 هزار و 120 نفر در استان است.
 
 
سالانه 4 میلیون تن فولاد در  آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود
عسگری ابراز امیدواری کرد، با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در صنعت تولید فولاد در استان و با عنایت به جوازهای صادر شده و طرح‌های در دست اجرای استان پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده 5 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گیردکه موجبات اشتغال 32 هزار نفر را در استان فراهم خواهد کرد.
وی همچنین در مورد میزان تولید سالانه فولاد در استان نیز گفت: سالانه 4 میلیون تن فولاد در استان تولید می‌شود که با توجه به طرح‌های در حال اجرا این رقم طی دو سال آینده به 12 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/ح10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول