اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

پرداخت 60 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت در سفر چهارم به استان اردبیل از محل منابع داخلی میراث فرهنگی بالغ بر 60 میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری به صورت ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

پرداخت 60 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در جلسه کمیته میراث و گردشگری اردبیل، اظهار داشت: استان اردبیل به لحاظ داشتن آب و هوای مناسب، آثار تاریخی، آب‌های گرم و معدنی، مناظر طبیعی و صنایع دستی همه ساله پذیرای بیش از 5 تا 6 میلیون گردشگر است که ما سعی می‌کنیم این میزان ورودی گردشگر را تا پایان برنامه پنجم توسعه به 10 میلیون گردشگر با تامین زیرساخت‌ها و برخی خدمات متنوع ارائه شده ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع‌های خدماتی بین راهی و سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش خصوصی در چند سال اخیر به ویژه در 37 منطقه نمونه گردشگری از جمله این تمهیدات است،‌ افزود: در این منطقه مطالعات امکان‌سنجی و ظرفیت سرمایه‌گذاری انجام شده و ما در حال واگذاری امکانات و زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاران هستیم تا بتوانند از این فضا بهره‌برداری کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افتتاح تله‌کابین فندقلو، ساماندهی آب‌های گرم با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و تاسیس و راه‌اندازی دو آب گرم ایرانیان و قهوه‌سویی را از جمله اقدامات در حوزه خدمات‌رسانی به گردشگران اعلام کرد.
این مسئول یادآور شد: برای تحقق وعده حضور 10 میلیون گردشگر تا دو سال آینده کارگروه‌های اجرایی و کاری و کمیته‌های متنوع شکل گرفته تا برخی نواقص و کمبودهای زیرساختی حضور گردشگر را برای تمام فصول بررسی و احصا کنند تا با رفع نواقص و کمبودها حضور گردشگران در اردبیل را همه فصلی و همه جایی کنیم.
ندایی یکی از دغدغه‌های این مجموعه را بحث احیای گردشگری فصل پاییز و زمستان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرهای مختلف استان به ویژه سرعین و شمال استان قابلیت جذب گردشگر در این دو فصل را دارد ما در سیستم جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه به گونه‌ای تدبیر می‌کنیم تا این امر محقق شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: ما تمام تمرکز خود را تنها به سرعین و اردبیل اختصاص ندادیم بلکه سعی کردیم با معرفی طبیعت سبز استان اعم از باغات مشگین‌شهر، مزارع و کشتزار‌های شمال استان،‌ جاذبه‌های مناطق مرزی و همچنین بهره‌گیری از چشم‌اندازهای طبیعی در فصل تابستان و زمستان گردشگری در این استان را همه جایی کنیم.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول