اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تحریم نفت ایران به صنعت اروپا ضربه می‌‌زند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با تحریم نفتی ایران بازار نفت جهان دچار تلاطم شده و صنعت کشورهای اروپایی بیش از ایران ضربه خواهد خورد.

تحریم نفت ایران به صنعت اروپا ضربه می‌‌زند
عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تحریم نفتی ایران اظهار کرد: سهم صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی تنها 18 درصد است و ایران هیچ نگرانی بابت این تحریم ندارد.
وی تصریح کرد: با تحریم نفتی ایران اتحادیه اروپا آسیب‌ جدی خواهد دید، چراکه قیمت نفت دچار تلاطم می‌شود و این سبب می‌شود که صنعت اروپا با چالش مواجه شود.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم نفتی ایران بیش از این که به ضرر ایران باشد، به ضرر آنها است، بدون شک اروپا بعد از تحریم نفت ایران ذلیلانه برگشته و از تصمیم خود پیشمان خواهد شد.
رجایی با بیان اینکه امریکا و اتحادیه اروپا از تحریم نفتی ایران چند‌ هدف را دنبال می‌کنند، خاطر‌ نشان کرد: امروز منطقه یورو به شدت آسیب‌پذیر شده و اروپا از نظر اقتصادی در حال فروپاشی است و به همین زودی‌ها اگر این روند ادامه یابد اصل اتحادیه اروپا دچار فروپاشی می‌شود.
وی با بیان اینکه اروپا به دنبال این است تا با پرداختن به این موضوعات مسائل داخلی خود را کتمان کرده و موضوع را به دیگر کشورها بکشاند تا از این طریق اذهان عمومی جهان را از این واقعیت منحرف کند، ادامه داد: اتحادیه اروپا به دنبال این است که ایران را پای میز مذاکره کشانده تا از این طریق هم فرار رو به جلو داشته باشد و هم با طرح موضوعاتی چون قانون‌گریز بودن جمهوری اسلامی از کشور ما امتیازگیری کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا نیز که همچون اروپا با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند در صدد است که با استفاده از این سیاست اولا با پروژه ایران‌هراسی کشورهای منطقه را علاقه‌مند به داشتن پشتوانه‌ای محکم همچون آمریکا کرده و از سوی دیگر در آستانه انتخابات فضا را امنیتی پیش برده و فشار اقتصادی را بالا ببرد تا مردم به نظام بدبین شوند و حضوری کمرنگ در انتخابات داشته باشند.
رجایی با تاکید بر اینکه قطعا آثار تحریم نفتی ایران معکوس و به زیان خود غرب خواهد بود، بیان کرد: امروز می‌بینیم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم ایران را به تعویق انداخته و حتی بعضی از کشورها اعلام می‌کنند که خود مستقیما عمل‌کننده این تحریم نباشند تا بتوانند به راحتی نفت ایران را خریداری کنند.
وی اظهار کرد: این طور نیست که در این جهان منابع نفتی فراوان باشد، کشتی‌های متعددی می‌آیند که سهمیه نفت اروپا را از ایران ببرند، صادارت نفت ما به اروپا 18 درصد است و این میزان آنقدر اهمیتی برای ایران ندارد که از آن نگران باشد.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس افزود: آمریکا و اروپا با وجود اینکه می‌دانند این پروژه چه سرنوشتی خواهد داشت این بحث را دنبال می‌کنند، موضوع مهم این است که قرار نیست نفت ایران صادر نشود، ولی نفت کشورهای عضو اپک صادر شود،‌ قرار نیست منافع ایران در جهان تهدید شود اما منافع کشورهای اروپایی و امریکای تهدید نشود، در عالم دیپلماسی حساب همه این‌ها را هم باید داشت.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول