اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طرح تحریم نفتی ایران سرنوشتی رها شده دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم نفتی ایران ناممکن است و سرانجامی رها شده دارد.

طرح تحریم نفتی ایران سرنوشتی رها شده دارد
جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با طرح تحریم نفت ایران توسط کشورهای بلوک شرق اظهار داشت: در شرایط فعلی هیچ کشوری در جهان از جمله عربستان سعودی توانایی جبران کسری و جایگزین کردن نفت ایران را ندارد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اعلام آمادگی کشور عربستان سعودی در راستای توانایی این کشور برای جایگزین کردن نفت خود به جای نفت ایران، تغییر سیستم و فرمول پالایشگاه‌ها و هماهنگ شدن آن‌ها با نوع جدید نفت دریافتی کشورهای خریدار نفت را با صرف هزینه‌های هنگفت و زمان زیاد مواجه می‌کند.
وی ادامه داد: از جهتی دیگر، ناتوانی عربستان در افزایش تولید و استخراج نفت با توجه به سابقه وارد کردن شوک‌های نفتی زیاد آمریکا برای افزایش تولید نفت به عربستان سعودی، نشان‌‌دهنده ضعف این کشور و ناتوانی در جایگزین کردن نفت خود در کوتاه مدت به جای نفت ایران است.
کریمی قدوسی در ارتباط با تصمیم قاطع ایران در راستای کنترل و بستن تنگه هرمز در صورت اجرا شدن تحریم نفتی علیه ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تصمیم خود مبنی بر بستن تنگه استراتژیک هرمز در شرایط تحریم نفتی ایران و اعلام رسمی آن قاطع است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی علت نامه اوباما را جدی گرفتن تهدید ایران در ارتباط با بستن تنگه‌هرمز عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران قبلا اعلام کرده است اگر دشمنان بخواهند صادرات نفت ایران را ناامن کنند ما قادریم صادرات نفت به همه کشورها را ناامن سازیم و حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ داشته و اجازه ندهیم نفتی از این تنگه استراتژیک که یک سوم صادرات نفت دنیا از آن عبور می‌کند، خارج شود.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مانور ولایت 90 ثابت کرد که توانایی و امکانات بستن و کنترل تنگه استراتژیک هرمز را دارد و در صورت ایجاد مشکل برای کشور از این اهرم به خوبی استفاده می‌کند و در واقع علت اصلی نامه اوباما نیز جدی گرفتن و اطلاع از توانایی اجرایی کردن تهدیدات ایران است.
کریمی‌قدوسی افزود: آمریکا و متحدانش اکنون دریافته‌اند ایران توانمندی بستن تنگه هرمز را دارد و به همین سبب وارد این گفت‌وگوها و نامه‌نگاری‌هایی از این دست شده‌اند و اظهار داشته‌اند که ایران نباید بستن تنگه‌هرمز را در دستور کار خود داشته باشد چرا که صنعت جهان به این تنگه چشم دوخته است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اعلام آمادگی کشور عربستان سعودی جهت جایگزین کردن نفت خود به جای ایران اظهار داشت: سیاست‌های آمریکا و اروپا و عربستان سعودی یک سیاست منسجم و واحد است و اتاق فکر و اتخاذ تصمیم‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در محدوده انرژی عربستان  و پر کردن خلاء نفت ایران، در کاخ سفید انجام می‌شود.
وی طرح تحریم نفتی ایران را طرحی بی‌سرانجام و ناتمام پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به فضای بین‌المللی و نیاز جهان به نفت ایران، بحث تحریم نفت جمهوری اسلامی ایران طرحی غیر ممکن و دور از ذهن است چرا که هیچ کشوری نمی‌تواند کسری نفت ایران را در فرصتی چندین ماهه جبران کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با انتخاب مواضع قوی منطقه‌ای و بین‌المللی به سمت شکست همه تحریم‌های علیه ایران پیش می‌رود.
انتهای پیام/م10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول