اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی:

تحریم به شرط برنامه‌ریزی منسجم یک فرصت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تهدید تحریم به شرط برخورداری از برنامه‌ریزی منسجم به عنوان یک فرصت قلمداد می‌شود.

تحریم به شرط برنامه‌ریزی منسجم یک فرصت است
شهریار طاهرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تأثیرات منفی تحریم نفتی ایران بر بازارهای جهانی اظهار کرد: به طور قطع تحریم ایران هیچ اثری در اراده قوی ملت ایران نخواهد داشت چراکه این تحریم‌ها و تهدیدها از دیرباز علیه جمهوری اسلامی ایران بوده هر چند اخیراً شاهد فشار بیشتری از سوی دنیای غرب بر ایران اسلامی هستیم.
وی گفت: غرب در اوایل پیروزی انقلاب تحریم کالایی ایران را در برنامه کاری خود قرار داد که پس از ناکارآمدی این روش کم کم به سمت تحریم مالی و پولی کشور روی آورد که البته این موضوع هم نتوانست ایران اسلامی را به انزوا بکشاند بلکه تأثیرگذاری مضاعف نظام در عرصه جهانی را شاهد و ناظر هستیم.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: غربی‌ها و در رأس آن ایالات متحده آمریکا به خوبی بر این امر واقف هستند که رویکردها و طراحی‌های آنها در قبال ایران با شکست کامل مواجه شدہ و طرح این مباحث بیشتر برای ایجاد جنگ روانی است.
وی تأکید کرد: ایران از 30 سال پیش تاکنون با تحریم‌ھا و ممنوعیت قدرت‌ھای غربی مواجه بوده اما با این وجود با برنامه‌ریزی مناسب به خوبی از آنها عبور کرده و زمینه‌سازی خودکفایی و استقلال کشور را فراهم آورده است.
طاهرپور از تهدید تحریم به شرط برخورداری از برنامه‌ریزی منسجم به عنوان یک فرصت قلمداد کرد و ابراز کرد: تحریم فی‌نفسه موضوع چالش‌برانگیز و مشکل‌سازی است ولی جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که با برنامه‌ریزی می‌تواند از این تهدید برای پیشرفت کشور بهره کافی و وافی را ببرد.
وی با اشاره به برخورداری ایران اسلامی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا در بخش‌های مختلف، خواستار استفاده از نیروی انسانی این کشور شد و تصریح کرد: نباید درآمدهای کشور را بدون هدف هزینه کرد بلکه باید ضمن حفظ ارزهای خود از این مهم برای پیشرفت روزافزون کشور بهره ببریم.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به واردات 100 میلیارد دلاری کالا به داخل کشور پرداخت و گفت: باید بستر لازم برای جلوگیری از این امر مهیا شود چرا که واردات بی‌رویه بنیان تولید کشور را با مشکل مواجه می‌سازد.
به گفته وی در حال حاضر کشور ایران نیازمند بیش از 200 میلیارد دلار واردات نیست در صورتی که متأسفانه آمارها و ارقام حاکی از واردات 100 میلیارد دلار کالا به درون کشور هستیم.
طاهرپور با تأکید بر لزوم بهره‌برداری منسجم و مدون از تمام ظرفیت‌های کشور افزود: باید با بسیج دانشگاه‌ها و مراکز علمی نسبت به تأمین مایحتاج کشور وارد عرصه شویم زیرا ایران و ایرانی ثابت کرده نه تنها قادر به حل مشکلات پیش روست که در جهان نقش اثرگذاری داشته و دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول