اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

انتخابات باشکوه اثر تحریم را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: انتخابات باشکوه مجلس شورای اسلامی آثار تحریم دشمنان را شکسته و با اراده مردم از بین می‌برد.

انتخابات باشکوه اثر تحریم را از بین می‌برد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل به ایام انتخابات و حال و هوای رقابت‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس در نظام ما جایگاهی رفیع دارد و رکن اساسی نظام اسلامی است به طوریکه امام راحل از این قوه به عنوان شاکله و عصاره نظام و ملت یاد کرده است.
وی با یادآوری اینکه مردم در تمام شهرها و مناطق کشور سعی می‌کنند انسان‌های برجسته و کارآزموده را راهی مجلس کنند، تصریح کرد: مجلس تمام مقدرات اجرایی کشور را بر عهده دارد و تصمیمات کلیدی کشور در این نهاد به همت نمایندگان گرفته شده و برای اجرا به بالاترین مقام کشور تفویض می‌شود.
اکبری‌جدی در ادامه خاطرنشان کرد: قدرت مجلس به حدی است که رأی اعتماد وزرای دولت در دست آنهاست و با اراده و تصمیم‌گیری خود می‌توانند از دولت در نحوه اجرای قوانین و مقررات پاسخ بخواهند و در حقیقت مجلس راه آینده کشور را با تدبیر و قدرت خود نمایانگر می‌کند.
این مسئول با برشمردن برخی از تکالیف مجلس به عنوان جایگاه ممتاز و تعیین‌کننده در کشور بیان کرد: رأی دادن حق مردم است اما باید توجه داشت که در کنار حق‌مداری رأی دادن یک تکلیف و وظیفه شرعی در صیانت از کیان نظام و بهره‌مندی از ثمرات و نتایج پیشرفت‌هاست.
وی با بیان اینکه رأی دادن در نظام اسلامی ما برخلاف نظام‌های غربی دارای ارزش و جایگاه دینی و تکلیف شرعی نیز است، اضافه کرد: ما باید بر اساس حجت و دلیلی که داریم به افراد دارای صلاحیت و شایستگی رأی بدهیم که در این زمینه وظیفه نخبگان در معرفی کاندیداهای دارای صلاحیت بسیار سنگین و ارزشمند است.
 
* بی‌تفاوت بودن به انتخابات گناهی نابخشودنی است
به گزارش فارس، امام جمعه موقت اردبیل در ادامه سخنان خود به رسالت نخبگان در برگزاری سالم، صحیح و آگاهانه انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: هرگونه بی‌تفاوتی در این حوزه گناهی نابخشودنی است چراکه خداوند متعال در روز قیامت از رأی‌های ما سؤال می‌کند که چرا و به چه دلیل به فرد مورد نظر رأی دادیم.
وی گفت: همه نخبگان و افراد دارای تأثیر و نفوذ در جامعه بدون داشتن محدودیت‌های خاص باید در زمینه انتخاب افراد صالح و کاندیداهای شایسته بکوشند تا حجت شرعی خود را انجام داده باشیم.
اکبری‌جدی در ادامه سخنان خود افزود: همه ما اعم از دست‌اندرکاران، کاندیداها و عموم مردم مکلف هستیم در عین حفظ سلامت انتخابات بدون بهانه‌گیری به انتخابات شایسته و برگزیدن افراد نخبه همت کنیم چرا که در این مسیر سکوت جایز نیست.
وی تصریح کرد: تبلیغ افراد شایسته وظیفه و رسالت ماست و باید در کنار آن حفظ آبرو و حرمت کرد و بدون تنش و در چارچوب قانون افراد دارای صلاحیت را به مردم عادی معرفی کرده یا معیارهای آن را بازگو کرد.
اکبری‌جدی خدشه وارد کردن به سلامت انتخابات و رأی مردم را خیانتی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: بر حکومت و جریان حاکم فرض واجب است که از آرای مردم صیانت کند و ما این تجربه را در انتخابات گذشته مشاهده کردیم که جریان حاکم به گونه‌ای از آرای مردم محافظت کرده که جریانی دیگر پیروز انتخابات شده است.
خطیب جمعه اردبیل هرگونه کنار نشستن و گوشه‌نشینی در صحنه انتخابات را جایز ندانست و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری شاخص‌های انتخاب درست و صحیح را متذکر می‌شوند تا مبادا انحرافی رسوخ پیدا کند، ما نیز وظیفه داریم شاخص‌های افراد اصلح را شفاف و روشن بیان کنیم تا انتخاباتی شایسته و آبرومند داشته باشیم.
 
* نظام سرمایه‌داری رو به افول است
اکبری‌جدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز حضور حداکثری مردم در انتخابات را به صلابت و تثبیت نظام یاریگر و کمک‌کننده دانست و اضافه کرد: دشمن در اعمال تحریم‌های اخیر منتظر انتخابات ایران است چراکه انتخابات با شکوه سبب می‌شود تا آثار تحریم نیز شکسته شود.
وی با اعلام اینکه اقتصاد ایران پویا و رو به جلو حرکت می‌کند به ورشکستگی کامل نظام سرمایه‌داری اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط فعلی نظام سرمایه‌داری به خط پایان رسیده است در حالی که با وجود تحریم‌های گسترده علیه ایران پیشرفت کشورمان نشان می‌دهد ایران نه تنها در موقعیت محاصره و تحریم نیست بلکه با نظام‌های اقتصادی دنیا نیز مقابله می‌کند.
امام جمعه موقت اردبیل در ادامه گفت: جمعی از دوستداران نظام با دور زدن تحریم‌ها به عشق امام راحل با کشورمان در تعامل و ارتباط هستند و به اذعان بسیاری از تحلیل‌گران اقتصادی اگر کشورمان تنها دو سال آثار تحریم را تحمل کند، بدون اغراق صاحب اولین اقتصاد دنیا می‌شود.
 
* پیامبر (ص) نقطه دلدادگی و محور دل‌سپردگی است
اکبری‌جدی در ادامه خطبه‌های نماز با اشاره به چهار آیه از قرآن کریم که اشاره مستقیم به جایگاه نبی مکرم اسلام دارد، افزود: در تمام این آیات الهی به هدایت و رسالت نبی مکرم اسلام در جامعه بشری و همچنین ویژگی‌های مسلمانان اشاره کرده که در دین اسلام و حفظ آیین مقدس الهی هیچگونه تسامح و تساهل معنا ندارد.
وی با اشاره به برشمردن مرز سهل‌گیری دین با کوتاه آمدن در برابر ملحدان و کافران تصریح کرد: در جامعه اسلامی علما، اندیشمندان و حاکمان دینی در حوزه معرفت و شناخت حق ندارند به جسارت‌ها و تعدی‌ها اجازه ورود داده و دین اسلام را دچار خدشه کنند.
اکبری‌جدی چهره اسلام را چهره رئوف همراه با حفظ ارزش‌ها و اصول اعلام کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در احیای ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی است به گونه‌ای که امروز بسیاری از کشورهای آزادیخواه دنیا با تبعیت از ایران با مستکبران جهان ستیز می‌کنند.
خطیب جمعه اردبیل اطاعت از پیامبر (ص) و عمل به دستورات و فرامین نبی مکرم اسلام را عین کلام خدا واجب و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برخلاف تصور برخی‌ها پیامبر ما نامه‌رسان صرف نبوده است بلکه در کنار ابلاغ رسالت هدایت امت را نیز عهده‌دار بوده است.
انتهای پیام/ آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول