اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

تنگه‌ هرمز خط قرمز ایران است / تحریم کنید گلوگاه نفت غرب را می‌بندیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه تنگه هرمز خط قرمز ایران است، گفت: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند تا تنگه هرمز را خط قرمز خود معرفی کنند اما باید بدانند که این تنگه برای ایران هم خط قرمز است.

تنگه‌ هرمز خط قرمز ایران است / تحریم کنید گلوگاه نفت غرب را می‌بندیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: رزمایش ولایت 90 هشداری به آمریکا و غربی‌ها بود که اگر می‌خواهید ایران را تحریم کنید، تنگه هرمز که گلوگاه نفت غرب از آن می‌گذرد را به عنوان صاحبان این تنگه می‌بندیم.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو و تسلیت به مناسبت شهادت رسول اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) افزود: شنبه روز وقف و آغاز هفته وقف است و اگر موقوفات احیا شود بسیاری از کارهای زمین مانده حل و فصل می‌شود.

خطیب موقت جمعه اصفهان با اشاره به اینکه وقف معدن گران‌بهایی است، تصریح کرد: اوقاف باید موقوفات را زنده کند و زمین‌هایی را که در چنگال غاصبان وجود دارد، پس بگیرد.

وی یکی از مشکلات مربوط به مصلای اصفهان را مسئله وقف زمین آن دانست و ادامه داد: هم از اوقاف و هم از دادگستری اصفهان می‌خواهم وضعیت تصدی و تولیت مصلای اصفهان را روشن کنند، چرا که بسیاری از مشکلات این پروژه مربوط به موقوفه بودن آن است.

رهبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شرایط بحرانی غرب و استکبار اشاره کرد و بیان داشت: دنیای غرب هرچند ژست ابرقدرتی می‌گیرد اما در شرایط بحرانی قرار دارد و در آمریکا فریاد مردم این کشور، به داخل کنگره و کاخ سفید وارد شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی غرب، ایران با تکیه بر اسلام و ولایت از اقتدار و جایگاه بالایی برخوردار است و در بهترین شرایط به سر می‌برد اما باید این اقتدار را حفظ کرد و چالش‌های احتمالی پیش‌رو را شناخت.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه به طرح تحریم نفتی و بانکی ایران توسط غرب اشاره کرد و ادامه داد: البته بحث این تحریم‌ها امروز کم‌رنگ شده و بسیاری از کشورها رو به ایران آورده‌اند و از ما نفت می‌‌خرند و آمریکا منزوی شده و حرف‌هایی که دیکته می‌کند، خریدار ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مانور اخیر نیروی دریایی ارتش گفت: این مانور هشداری به آمریکا و غربی‌ها بود که اگر می‌خواهید ایران را تحریم کنید، تنگه هرمز که گلوگاه نفت غرب از آن می‌گذرد را به عنوان صاحبان این تنگه می‌بندیم.

رهبر در ادامه به نامه رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه در این نامه خواستند تا ژست ابرقدرتی بگیرند و تنگه هرمز را خط قرمز خود معرفی کنند اما باید بدانند که این تنگه برای ایران هم خط قرمز است.

وی افزود: در ادامه این نامه آمده که ایران و آمریکا بنشینند و مسائل را با یکدیگر حل کنند اما ایران می‌داند که آمریکا با همان خوی استکباری قابلیت این را ندارد که با کشور ما گفت‌وگو و مذاکره کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای کشور و لزوم حفاظت بیشتر از این افراد، بیان داشت: غرب گمان می‌کند با ترور دانشمندان فتوحاتی به دست آورده است، در حالی که میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان هستند که پاسخ این گستاخی‌ها را می‌دهند.

وی ادامه داد: ما در پیشرفت‌های علمی و دانش هسته‌ای هم‌چنان پای ایده‌های خود ایستاده‌ایم و از این ترورها خم به ابرو نمی‌آوریم، چرا که این حرکت‌ها جز رسوایی برای آمریکا و مدعیان دروغین دموکراسی، چیزی به دنبال ندارد.

رهبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های انتخاباتی برای مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی باید به مجلس بروند که پایبند به نظام، اصولگرا و تابع ولایت‌فقیه باشند.

وی اضافه کرد: مواردی که در منشور جامعتین مطرح شده باید از عمق جان، باور کاندیداها باشد تا حضور مردم پررنگ‌تر شود.

خطیب موقت جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب به مردم اعتماد بسیار زیاد و به جایی دارند، گفت: همان‌طوری که ایشان فرمودند حضور مردم در انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود.

وی حذف روحانیت در انتخابات را از اهداف دشمن دانست و اضافه کرد: مردم در انتخابات به این موضوع دقت کرده روحانیون معتقد به نظام را وارد مجلس کنند.

رهبر هم‌چنین تلاش برای حفظ وحدت، اعتقاد به قانون و ولایت‌فقیه، تاکید بر پیشرفت همه ‌جانبه کشور، عطوفت با مردم، پایبندی به انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های اسلامی را از مهم‌ترین شرایط یک نماینده مجلس عنوان کرد.

وی در ادامه به ساخت یک ساختمان بسیار مجلل مربوط به یک ارگان رسمی در اصفهان اعتراض کرد و گفت: زمانی که مردم در شرایط بسیار سخت اقتصادی به سر می‌برند انتظار ندارند تا ساختمانی رویایی شبیه به کاخ سلیمان ساخته شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول