اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان:

30 مرکز خیریه دارای مجوز در گلستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در استان گلستان 30 مرکز خیریه دارای مجوز وجود دارد که مسئولیت تعدادی از این کودکان به عهده موسسه آوای گلستان است.

30 مرکز خیریه دارای مجوز در گلستان وجود دارد
حسین ایروانی در حاشیه بازدید از موسسه خیریه کودکان بی‌سرپرست آوای مهر گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: وظیفه دینی ما حکم می‎کند تا ملزومات زندگی و ایجاد فضای تعلیم و تربیت بچه‎های بی‎سرپرست را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: از جمله برنامه‎های این سازمان تعامل با اداراتی است که به‎عنوان متولی امورات خیر، اسباب نیاز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را فراهم می‎کنند و باید تلاش کنیم تا با معرفی چنین موسساتی زمینه مشارکت خیرین را به‌وجود آوریم.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به بازدیدهایی که ظهر امروز از دو مرکز خیریه با مدیرکل اوقاف استان انجام شد را به فال نیک گرفت و متذکر شد: این تعامل‎ها و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‎های اجرایی استان با وظایف اداره کل بهزیستی، فرصتی فراهم می‎کند تا دستگاه‎ها نسبت به امور یکدیگر آشنا شده و برای پشتیبانی و حمایت از اهداف و ماموریت سازمانی بتوانیم بهره‎مند شویم.
ایروانی با بیان اینکه باید به کودکان بی‎سرپرست در زمینه مسائل فرهنگی و رفع نیازهای‎شان توجه ویژه‎ای شود، خاطر نشان کرد: این کودکان به دلایلی از نعمت داشتن پدر و مادر محروم هستند اما نباید متولیان و مردم نوع‎دوست استان نیز از این بچه‎ها غفلت کنند.
وی عنوان کرد: رویکرد ویژه سازمان بهزیستی نسبت به مسائل فرهنگی، دینی و قرآنی در تمام استان‎ها آغاز شده و مجوز کانون‌های فرهنگی قرآن و عترت نیز ابلاغ شده است که در حال حاضر ساختار شورای فرهنگی را طبقه‎بندی می‌کنیم و در این کانون‎ها بناست تا تلفیقی از نیروهای درون و برون‎سازمانی به کارگیری شوند که این مرکز وابسته به سازمان است اما به‎صورت مستقل فعالیت می‎کند.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان از راه‎اندازی این کانون فرهنگی در دهه ‎فجر خبر داد و اظهار کرد: یکی از اهداف عمده این مرکز، رسیدگی به امور فرهنگی و دینی کودکان و نوجوانان است که در ابتدای اینکه در اختیار این مراکز قرار می‌گیرند نظارت جدی بر مسائل فرهنگی صورت بگیرد.
ایروانی بیان کرد: فعالیت این مرکز البته به‎صورت آزمایشی شروع شده است که امیدواریم با کمک سایر دستگاه‎های فرهنگی استان بتوانیم به اهداف مطلوب دست یابیم.
وی تصریح کرد: موسسات خیریه کودکان بی‎سرپرست وظیفه نگهداری بچه‎های سه تا شش سال، شش تا 12 سال و 12 تا 18 سال را بر عهده دارند که یکی از این مراکز موسسه آوای مهر است که یکی از مراکز خوب استان به‎شمار می‌رود.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان خاطر نشان کرد: موسسه آوای گلستان سال گذشته با حضور معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان افتتاح شد و امسال نیز اولین سالگرد این موسسه است.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول