اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل راه و ترابری گلستان انجام شد

تشریح وضعیت مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گلستان در حوزه راه

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان گلستان آخرین وضعیت مصوبات اول، دوم و سوم سفر رئیس جمهور به استان در حوزه راه را تشریح کرد.

تشریح وضعیت مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گلستان در حوزه راه
محمدتقی جوان‌شورابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به پروژه گنبدکاووس اینچه‌برون یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به استان اظهار داشت: این پروژه تحت عنوان احداث راه اصلی به طول 10 کیلومتر در حال احداث است.
وی با بیان اینکه این پروژه از سوی شرکت گذرگاه‌های شرق در حال انجام است، تصریح کرد: طول کلی محور 46 کیلومتر و عرض آن 11 متر است، تاکنون 15 میلیارد ریال هزینه شده و پیشرفت فیزیکی پروژه 10 درصد بوده است.
مدیرکل راه و ترابری استان گلستان همچنین با اشاره به پروژه گنبدکاووس آق‌قلا یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: این پروژه تحت عنوان بهسازی و احداث بزرگراه گنبدکاووس آق‌قلا به طول 70 کیلومتر و به عرض 25.6 متر در دست احداث است.
جوان‌شورابی افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 30 درصد بوده که چهار کیلومتر از این پروژه به اتمام رسیده است.
وی با بیان وضعیت پروژه بندرترکمن کردکوی‌ از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خاطر نشان کرد: احداث این بزرگراه به طول حدود 10 کیلومتر و تعریض ابنیه فنی و احداث رمپ‌های ورودی و خروجی در حال احداث است.
مدیرکل راه و ترابری استان گلستان تصریح کرد: اعتبار هزینه شده تاکنون در حدود 15 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی پروژه 40 درصد است که از سوی شرکت گذرگاه‌های شرق در حال انجام است.
جوان‌شورابی به احداث بزرگراه شاهرود شمال از دیگر مصوبه سفر هیئت دولت در بخش راه اشاره کرد و افزود: این پروژه شامل دو قسمت است که قسمت اول احداث بزرگراه آزادشهر- نوده خاندوز به طول 5.3 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 45 درصد در حال احداث است.
وی ادامه داد: قسمت دوم آن از پادگان نوده تا روستای تیل‌آباد تحت عنوان بهسازی و ترانشه‌برداری و حذف پیچ‌های خطرناک در طول 45 کیلومتر در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی آن 80 درصد است.
مدیرکل راه و ترابری استان گلستان با اشاره به مهم‌ترین دلایل کندی برخی از پروژه‌ها گفت: شرایط جوی نامناسب سبب تاخیر در ازدحام پروژه‌های راهسازی می‌شود و اصولا اجرای پروژه‌های راهسازی به زمان بیشتری نیازمند است.
جوان‌شورابی به بیان جایگاه راهداری و این اداره کل از لحاظ فعالیت و کیفیت خدمات در سطح کشور خاطر نشان کرد: نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های استان وظیفه اصلی این اداره کل است و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، در انجام فعالیت‌های کمی و کیفی راهداری، جزو استان‌های برتر هستیم.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول