اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور سال 91 محقق می‎شود

برگزاری نخستین همایش ملی ایثار در زندگی شهری به میزبانی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از برگزاری نخستین همایش ملی ایثار در زندگی شهری مردم در شهریور ماه سال 1391 به میزبانی استان گلستان خبر داد.

برگزاری نخستین همایش ملی ایثار در زندگی شهری به میزبانی گلستان
محمدعلی طالع‎زاری در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ما در این همایش به دنبال کاربردی کردن مفاهیم ایثار و شهادت در جامعه هستیم.
وی به اهداف برگزاری این همایش ملی پرداخت و تصریح کرد: کاربردی کردن وصایای شهدا در زندگی اجتماعی، کاربردی کردن مفاهیم ایثار برگرفته از زندگی ایثارگران، زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا در زندگی روزمره از برنامه‎هایی است که در این همایش به آن پرداخته می‎شود.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه ارزشمندی است که می‎تواند در تثبیت نظام ارزشی و اعتقادی ما و نیز هویت‎بخشی به نسل جوان بسیار تاثیرگذار باشد.
طالع‎زاری بیان کرد: جامعه اسلامی ایران با تکیه بر قدرت ایثار و شهادت توانسته نقش‎آفرینی کند و در تمام عرصه‎های مختلف پیروزمند باشد.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار یکی از وظایف دینی به ‎شمار می‎رود، بیان کرد: این فرهنگ با‎ ارزش با امنیت ملی ما گره خورده است و با وجودی که 33 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‎گذرد، ضرورت آشنایی نسل جوان با این میراث ماندگار و به‌جا مانده از شهدا، ایثارگران و جانبازان را دو‎چندان کرده است.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان متذکر شد: دشمنان این انقلاب از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تلاش می‎کنند تا از طریق هر ترفندی جوانان ما را از باورهای دینی و ارزشی خود دور کرده و بی‎هویت‌شان کنند لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورتی اجتناب‎ناپذیر در جامعه امروز است.
طالع‎زاری با بیان اینکه شهادت، مرگ آگاهانه برای رسیدن به هدفی والاست، عنوان کرد: شهادت آخرین مرحله از خودگذشتگی است که یک فرد جان خویش را برای هدفی متعالی فدا می‎کند و جوهره این کار نیز با عشق، عقیده و اراده هر فرد، به ‎صورت هدفمند صورت می‎گیرد.
وی دستیابی به کرامات انسانی، عدالت اجتماعی و رسیدن به یک جامعه متعالی را در گرو ایثارگری دانست و گفت: همه باید تلاش کنند تا آثار فرهنگ ایثار و شهادت در تار و پود زندگی شهری نمایان شود چرا که دست یازیدن به پیشرفت‎های اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی، اقتصادی و هسته‎ای در سایه فرهنگ ایثار و شهادت محقق شده است.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول