اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز گلستان خبر داد

برگزاری 60 نشست در خصوص نماز در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گلستان از برگزاری 60 نشست در دهه فجر در خصوص نماز در این استان خبر داد.

برگزاری  60 نشست در خصوص نماز در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم محمدی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه 60 درصد دستگاه‎های اجرایی گلستان از امتیاز خوبی در راستای اقامه نماز برخوردار هستند، اظهار داشت: در راستای پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز، دستورالعمل و مصوبات وظیفه ستاد اقامه نماز در بخش فرهنگی، آموزش، نظارت و ارزیابی اقامه نماز در ادارات و مساجد است.
وی ترویج فرهنگ کتابخوانی عمومی، گفتمان فرهنگی، نشست دانش‎آموزی و خانواده‎ها در مورد نماز و برگزاری بیش از 200 نشست با دانشجویان، اساتید و مربیان مهدهای کودک در خصوص نماز را از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده در راستای اقامه نماز برشمرد.
محمدی با اشاره به اینکه 60 نشست در دهه فجر در خصوص نماز انجام می‎شود و برای شرکت‌کنندگان این نشست گواهینامه صادر می‎شود، افزود: عرضه کتاب‎های تخصصی در خصوص آموزش نماز در مهدهای کودک، اجرای دوره نماز شایستگان، برگزاری کلاس‎های آموزشی مروجین نماز، جلسات پرسش و پاسخ و اقامه نماز جماعت از اقدامات آموزشی ستاد اقامه نماز استان است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان گلستان اذعان کرد: تاکنون در تمام ادارات استان کار بازرسی اقامه نماز را انجام داده‎ایم و هر جا که خیمه نماز به پا شود حتما نظارت انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه فعالیت نماز ادارات به صورت عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می‎گیرد، تصریح کرد: ارزیابی در فعالیت عمومی بدین گونه است که هر جا اقامه نماز شود به صورت کلی مورد ارزیابی قرار می‎گیرد اما در ارزیابی اختصاصی هر دستگاهی با نهادهای هم تراز خودش مقایسه و اجرای برنامه‌های اختصاصی را در دستور کار دارند.
محمدی با اشاره به اینکه جمع ارزیابی‎ها 100 امتیاز دارد، خاطر نشان کرد: امتیاز 90 تا 100 مورد تقدیر قرار می‎گیرند، از 90 تا 50 قابل قبول، 50 تا 25 تذکر و 25 تا صفر توبیخ می‎شوند.
رئیس ستاد اقامه نماز گلستان با بیان اینکه تاکنون هیچ دستگاه اجرایی توبیخ نشده ‎است، افزود: پنج دستگاه اجرایی موفق شده‌اند امتیاز تقدیر را به دست آورده‎اند و 26 دستگاه نیز امتیاز قابل قبول را کسب کرده‎اند.
وی کسب رتبه برتر گلستان در اقامه فریضه نماز در سال گذشته خبر داد و گفت: با حمایت‎های استاندار ادای فریضه نماز اول وقت در ادارات این استان به خوبی نهادینه شده است.
محمدی از دستگاه‎های اجرایی خواست تا با حضور مستمر در جلسات ستاد اقامه نماز، اختصاص بودجه فرهنگی به این بخش و با حمایت مالی استانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری به نمازخانه‎های بین‌راهی به برگزاری باشکوه این فریضه الهی بیش از گذشته همت گذارند.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول