اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

بیش از 10 هزار رقبه در گلستان احیا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طی 9 ماهه سال‎جاری 10 هزار و 766 رقبه در گلستان احیا شد.

بیش از 10 هزار رقبه در گلستان احیا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمد‎جوادرئوف سیدنژاد بعد از ظهر امروز در جمع هیئت‌های مذهبی شهرستان گرگان اظهار داشت: درآمد بقاع گلستان طی 9 ماه اخیر چیزی حدود 800 میلیون تومان است.
وی تصریح کرد: بقاع گلستان که شامل 120 امامزاده در سطح استان هستند اکثر آنها درآمدی نداشته و تنها 15 امامزاده درآمد دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطر نشان کرد: امامزاده رسول (ص) روستای چمن ساور که در 65 کیلومتری گرگان قرار دارد عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و اعتباری بالغ بر 30 میلیون نیز به عملیات ساخت آن اختصاص یافته است.
حجت‌الاسلام رئوف‌سیدنژاد بیان داشت: امامزاده روستای اسپومحله در حال بازسازی است که 70 درصد کار به اتمام رسیده است امامزاده شاه‌کوه نیز 70 درصد عملیات ساخت آن انجام شده و ان‎شاء‎الله تا پایان سال به بهره‌برداری می‎رسد.
وی بیان اینکه بنا نداریم تا زمینی را از دست متصرفی خارج کنیم، اذعان داشت: اگر متصرفان با اوقاف قرارداد داشته باشند ما مشکلی با آنها نداریم اما اگر متصرفانی که قرارداد اجاره نپردازند از دست آنها خارج می‎کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه آنچه اوقاف ادعا می‎کند بر اساس وقف‎نامه است، عنوان کرد: در قدیم‎الایام چون اکثر شهرها و روستاها مالکان بزرگی داشتند و به‎خاطر عوامل مختلفی زمین‎های خود را وقف می‎کردند و اینکه در جایی بحث موقوفه بودن مطرح می‎شود بر اساس سند و مدرک است وگرنه اوقاف نمی‎تواند هیچ ادعایی داشته باشد.
حجت‌الاسلام رئوف‌سیدنژاد به اقدامات فرهنگی سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان گرگان اشاره کرد و افزود: تهیه جهیزیه نوعروسان، برگزاری مراسم ویژه محرم و صفر به مناسبت‎های مختلف، تهیه و توزیع سبد کالا به افراد بی‎بضاعت، برگزاری دوره‌های آموزشی، ارسال پیامک به مناسبت‎های مختلف از طریق سامانه سقاخانه، توزیع چندین هزار سی‎دی آموزشی نماز، تاسیس کتابخانه در سقاخانه، ایجاد درمانگاه صلواتی با توجه به ایام خاص که در مجموع 26 فعالیت فرهنگی از ابتدای سال تاکنون در این مکان مذهبی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: حدود 10 درصد نذورات برای مخارج خادمان و مابقی در امور عمرانی و کارهای فرهنگی بقعه و همان مکان متبرکه انجام می‎شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص بیمه خادمان گفت: یک هزار خادم در سطح استان وجود دارد که 23 درصد بیمه توسط اوقاف و مابقی توسط بیمه‎گذار پرداخت می‎شود.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول