اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد

گازرسانی به 9 شهرک صنعتی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: عملیات گازرسانی به 9 شهرک صنعتی گیلان در دست اجراست.

گازرسانی به 9 شهرک صنعتی گیلان
سید جلال نور موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: 23 شهرک صنعتی و مجتمع کارگاهی گیلان از سال 78 تا مرداد امسال گازرسانی شدند.
وی، میزان مصرف گاز این تعداد شهرک‌ها و مجتمع‌های کارگاهی را 183 هزار مترمکعب در ساعت عنوان کرد و ابراز داشت: تعداد 9 شهرک صنعتی نیز در دست اجرا است.

* گازرسانی به 9 شهرک صنعتی گیلان

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به 9 شهرک صنعتی مذکور بیان داشت: گازرسانی به فاز دوم شهر صنعتی رشت، شهرک صنعتی رودسر، شهرک صنعتی نالکیاشر لنگرود، شهرک کوچیچال فومن، توسعه شهرک صنعتی نقرده آستانه‌اشرفیه، شهرک صنعتی آسیابسران املش، شهرک صنعتی سپیدرود رشت و شهرک صنعتی خمیران انزلی در دست اجراست.
وی، مجموع گاز مصرفی این تعداد شهرک‌‌های صنعتی استان را 170 هزار مترمکعب در ساعت ذکر کرد.
نورموسوی با بیان اینکه گازرسانی به چهار شهرک‌ صنعتی استان در دست مطالعه و طراحی است، خاطر نشان کرد: شهرک صنعتی غیردولتی لوشان، شهرک صنعتی گوشلوندان فومن، شهرک صنعتی دیلمان و شهرک صنعتی خرطوم شفت در دست مطالعه و طراحی برای گازرسانی قرار دارند.

* اتمام گازرسانی به 70 جایگاه سوخت طبیعی گیلان

وی، درباره گازرسانی به جایگاه‌های سوخت طبیعی استان اذعان داشت: عملیات گازرسانی به 70 جایگاه سوخت طبیعی پایان یافته است.
این مسئول افزود: عملیات گازرسانی به 36 جایگاه سوخت تک منظوره دولتی، 27 جایگاه سوخت دو منظوره خصوصی و هفت جایگاه سوخت تک منظوره خصوصی به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه 99.6 درصد خانوارهای شهری و 56 درصد خانوارهای روستایی گیلان از گاز طبیعی برخوردار هستند، یادآور شد: قبل از برنامه پنج‌ساله نخست دو شهر و دو روستا و در طول این برنامه در سال‌های 72-68 تعداد 14 شهر و یک روستای گیلان گازرسانی شدند.
نورموسوی ادامه داد: در طول سال  73 تعداد چهار شهر و شش روستا، در مدت برنامه پنج ساله دوم 13 شهر و 37 روستا، در سال 79 دو شهر و 24 روستا، در سال 80 تعداد 15 روستا و در سال 81 تعداد دو شهر و 51 روستای گیلان دارای گاز طبیعی شدند.
به گفته وی، در سال 82 تعداد دو شهر و 52 روستا، در سال 83 تعداد 61 روستا، در سال 84 تعداد 100 روستا، در طول سال 85 تعداد چهار شهر و 89 روستا، در سال 86 تعداد 72 روستا، در سال 87 تعداد دو شهر و 122 روستا و در سال 88 یک شهر و 50 روستا در گیلان از گاز طبیعی برخوردار شدند.

* گازرسانی به 59 روستای گیلان در دهه فجر 90

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته 155 روستای این استان گازرسانی شدند، خاطرنشان کرد: امسال نیز تاکنون 32 روستا گازرسانی شدند و پیش‌بینی  می‌شود در دهه فجر سال جاری تعداد 59 روستای دیگر گازرسانی شوند.
وی، ابراز داشت: در مجموع در سال‌های مذکور تعداد 47 شهر و 928 روستای گیلان دارای گاز طبیعی شدند.
نورموسوی با اشاره به مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در گیلان بیان داشت: در حال حاضر بالغ بر 566 هزار و 843 خانوار، 36 هزار و 22 واحد تجاری، 659 واحد عمده صنعتی و دو نیروگاه پرمصرف در گیلان از مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در استان هستند.
 انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول