اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز:

منطقه 10، 75 درصد انرژی گاز کشور را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز کشور گفت: منطقه 10 عملیات انتقال گاز کشور 75 درصد انرژی گاز کشور را تامین می‌کند.

منطقه 10، 75 درصد انرژی گاز کشور را تامین می‌کند

حمید خدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: منطقه 10 عملیات انتقال گاز کشور شامل استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد و 200 کیلومتر از استان خوزستان است.

وی افزود: یک‌هزار و 800 کیلومتر خط سراسری گاز داریم و 75 درصد از انرژی گاز کشور را نیز منطقه 10 تامین می‌کند.

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز کشور با بیان اینکه رسالت انتقال 70 تا 75 درصد گاز کشور را بر عهده داریم، خاطر نشان کرد: این شرکت، گاز را از پارس جنوبی و پالایشگاه جم دریافت کرده و به استان‌های همجوار منتقل می‌کند.

خدری بیان کرد: جزو معدود مناطقی بودیم که علاوه بر گاز شیرین گاز ترش را هم انتقال دادیم و این کار نه تنها در ایران بلکه در جهان کم نظیر است.

وی گفت: گاز مورد نیاز از پالایشگاه‌های 6، 7 و 8 پارس جنوبی اخذ شده و برای تزریق گاز تا پالایشگاه آغاجاری این انتقال ادامه می‌یابد.

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز کشور گفت: منطقه 1 تنها منطقه انتقال گاز است که انتقال گاز ترش را هم انجام می‌دهد.

خدری بیان کرد: یکی از عمده مشکلات ما در انتقال گاز به مناطق مختلف سازمان‌های دولتی و برخی پیمانکاران است که مانع از اجرای برخی پروژه‌های ما می‌شوند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در حفاری‌های خود مراقب خطوط انتقال گاز باشند در غیر این‌ صورت شاهد بروز حوادث جبران‌ناپذیر خواهیم بود.

خدری تصریح کرد: خطوط لوله متعددی مانند خط دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم از منطقه 10 عبور داده شده است که مجموع آن به حدود 1800 کیلومتر می‌رسد.

مدیر منطقه 10 عملیات شرکت انتقال گاز ایران گفت: گاز پالایش شده در پالایشگاه‌های فجر جم، پارسیان و مجتمع گاز پارس جنوبی با عبور از خطوط لوله یاد شده با بهره‌گیری از تاسیسات تقویت فشار مثل آبپخش، خورموج و کنگان به مبادی مصرف انتقال داده می‌شود.

خدری انتقال گاز به حوزه نفتی آغاجاری به وسیله خط پنجم سراسری را یکی از فعالیت‌های شاخص این منطقه برشمرد و گفت: هم‌اکنون در این خط لوله با ظرفیت انتقال 110 میلیون مترمکعب، 35 میلیون مترمکعب گاز جریان دارد که بخش عمده آن به حوزه نفتی آغاجاری تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول