اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گازرسانی دو روستای دیگر

تمامی روستاها و شهرهای بروجن گازدار شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن گفت: شهرستان بروجن نخستین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری است که صددرصد تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفت.

تمامی روستاها و شهرهای بروجن گازدار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فتاح کرمی بعدازظهر امروز در دیدار با کارکنان شرکت گاز این استان، اظهار داشت: این شهرستان با برخورداری از جمعیتی افزون بر 116 هزار نفر تنها شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری است که به صورت 100 درصد تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌‎گیرد.

وی افزود: در این شهرستان تنها دو روستای سلطان‌آباد و علی‌آباد منطقه چغاخور در شهرستان بروجن از نعمت گاز محروم بودند که با گازرسانی به این دو روستا هم اکنون تمامی روستاها و شهرهای این شهرستان گازدار شدند.

کرمی طول خط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز به این دو روستا را 4 هزار و 996 متر اعلام کرد و گفت: برای گازرسانی به این روستاها بیش از 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

فرماندار شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به این روستاها 50 علمک گاز نصب شده و بیش از 50 خانوار در این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی در ادامه با اشاره به میزان کاهش مصرف گاز در این شهرستان، گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‎‌ها صرف گاز در این شهرستان 2.5 درصد کاهش یافته است.

کرمی با اشاره به مزایای هدفمندی یارانه‌‎ها، گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها با هدف برقراری عدالت و توازن در بین طبقه‌های اقتصادی کشور و اصلاح الگوی مصرف از سال گذشته در کشور کلید خورد که با وجود گذشت یک سال پیامدهای مثبت این امر در جامعه روشن شده است.

وی اصلاح قیمت‌ها، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و سرانجام کاهش تورم را از دیگر مزایای هدفمندی یارانه‌ها برشمرد و گفت: دولت هرگز به دنبال اجرای طرح تعدیل اقتصادی و حذف یارانه‌ها نبود، بلکه به دنبال هدفمند کردن یارانه‌ها، پرداخت عادلانه یارانه‌ها بود؛ البته این کار آثاری دارد که باید برای کاهش آن برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان بروجن هدفمند کردن یارانه‌ها را موجب افزایش بهره‌وری، و گام برداشتن در مسیر برنامه پنجم توسعه خواند و گفت: دولت با جرات و شجاعت وارد موضوع شده و هدف از اجرای این قانون، ساماندهی مصرف منابع و توزیع عادلانه آن در بین اقشار مختلف مردم جامعه است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول