اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمع کثیری از شهروندان آبپخشی

مراسم زیارت از بعید حضرت محمد (ص) در آبپخش برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم زیارت از بعید حضرت محمد (ص) با حضور جمع کثیری از شهروندان آبپخشی در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

مراسم زیارت از بعید حضرت محمد (ص) در آبپخش برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، ظهر امروز مراسم زیارت حضرت محمد (ص) با حضور جمع کثیری از شهروندان آبپخشی در مصلای نماز جمعه شهر آبپخش برگزار شد.
در این مراسم پس از قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) مداحان اهل ‌بیت (ع) به نوحه‌خوانی در سوگ نبی اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پرداختند.
این مراسم از ساعت 10 صبح آغاز شده بود و تا ساعت 14 ادامه داشت و جمعیت شهروندان آبپخشی مرتبا افزایش یافت به طوری‌که در ساعات پایانی مراسم حدود 3 هزار نفر از شهروندان آبپخشی در این مراسم حضور داشتند.
امام جمعه آبپخش در این مراسم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شیعیان ابراز حب و علاقه به ائمه اطهار (ع) است و این عمل با حضور ایشان در مجالس و عزاداری‌هایی که در ایام مناسبت‌های مذهبی برگزار می‌شود بروز می‌یابد، لذا شایسته است شهروندان در این مراسم حضور پرشور داشته باشند.
حجت‌الاسلام خداداد رضایی ادامه داد: زیارت "حضرت رسول از بعید" زیارتی وارده در مفاتیح‌الجنان است که روز رحلت حضرت محمد (ص) در تمام مساجد، تکایا و زیارتگاه‌ها قرائت می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم حفظ ارزش‌های اسلامی و گرامیداشت مقام والای پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: برگزاری چنین مراسمی زمینه لازم برای ترویج فرهنگ و معارف ناب نبوی را در جامعه فراهم می‌کند.
امام جمعه آبپخش بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) در واقع پیامبر نور و رحمت است و خدمات ارزنده‌ای به جهان بشریت ارائه کرده است و گسترش و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) باید در دستور کار قرار گیرد.
رضایی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) با آوردن دین اسلام در واقع تاریکی‌ها و جهل را زدود و نور و رحمت را برای بشریت به ارمغان آورد.
وی خاطر نشان کرد: باید قرآن را گسترش دهیم و تمام خانه‌ها باید با نور قرآن روشن شوند.
در پایان این مراسم مردم نماز ظهر و عصر را به صورت جماعت اقامه کردند.
انتهای پیام/آ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول