اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

دعوت به بصیرت یکی از توصیه‌های مهم پیامبر اکرم(ص) است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: دعوت به درایت و بصیرت یکی از توصیه‌های مهم پیامبر اکرم(ص) به مسلمانان بوده و این بصیرت شامل هجمه دشمنان خارجی اسلام، معاندان و جریان‌های انحرافی داخلی است.

دعوت به بصیرت یکی از توصیه‌های مهم پیامبر اکرم(ص) است
حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در حقیقت وارث و میراث‌دار تمام انبیای الهی در دوران‌های گذشته تاریخ بشر و از ویژگی‌های فوق‌العاده و با عظمتی برخوردار بود.
وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) دارای خلق عظیم خداپسندانه‌ای بود، گفت: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را مظهر تمام و کمال اخلاق قرار داده، بنابراین وابستگی امت اسلام و شیفتگی آنها نسبت به پیامبر اسلام(ص) به طور عمده متاثر از اخلاق نیک وی بوده است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطر نشان کرد: ما مسلمانان پیرو واقعی پیامبر اکرم(ص) هستیم بنابراین باید به تاسی از آن بزرگوار سعی کنیم اخلاق خود را در جنبه‌های مختلف زندگی اسلامی کنیم یعنی در سیاست، مسائل مدیریتی، امنیتی و اقتصادی و دیگر مسائل جامعه دارای اخلاق پسندیده باشیم.
وی ادامه داد: امروز اخلاق نیکو و پسندیده در مسائل سیاسی و اقتصادی ضرورتی است که دوام، بقا و اصالت عظمت مسلمانان را به دنبال دارد.
انصاری‌بویراحمدی عنوان داشت: بر همه ما واجب است که در موضع‌گیری‌ها و انجام تمام اعمال فردی و اجتماعی از اخلاق نیک پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم و سیره و سنت وی و اهل بیت(ع) را ملاک و الگوی خود قرار دهیم تا بتوانیم جامعه را به سوی ترقی و تعالی پیش ببریم.
وی خاطر نشان کرد: دعوت به درایت و بصیرت یکی از توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) به مسلمانان بوده و این بصیرت شامل هجمه دشمنان خارجی اسلام، معاندان و جریان‌های انحرافی داخلی است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در تمام دوران با برکت عمر خود پیوسته نسبت به خطر فراروی مسلمانان از جمله خطر منافقان داخلی هشدار داده بود، زیرا خطر بی‌بصیرتی و به غفلت گرائیدن مردم برای جامعه مسلمانان زیان‌های فراوانی به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در دفعات مختلف نسبت به عظمت و خلافت بلافصل امام علی(ع) هشدار داده بود و پیوسته از مردم می‌خواست که نسبت به اهل بیت(ع) اهتمام ویژه داشته باشند و موید این مطلب آیه سوم، 55 و 67 سوره مائده و احادیث غدیر، منزلت، ثقلین، سفینه و کسا است.
انصاری‌بویراحمدی عنوان داشت: جریان‌های انحرافی و جاه‌طلب که به دنبال مال و منال بیشتر و ریاست‌طلبی بالاتری بودند از غفلت مردم سوءاستفاده کردند و وصایای پیامبر اکرم(ص) و احادیث خلافت بلافصل و آیات و روایات ولایت در قرآن را نادیده گرفته و در روند رهبری جامعه انحراف به وجود آوردند.
وی ادامه داد: دشمنان امت اسلام را از ولایت و هدایت علوی پس از پیامبراکرم(ص) محروم کردند و این موضوع برای جهان اسلام فاجعه‌ای عظیم بود و رخنه و فتنه بزرگی را در جهان اسلام به وجود آورد.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با تاکید بر درس‌آموزی از واقعه سقیفه گفت: باید از واقعه مهم و سرنوشت‌ساز سقیفه عبرت بگیریم و مواظب باشیم که چنین فتنه‌هایی مانند فتنه سقیفه در تاریخ اسلام تکرار نشود تا توطئه‌های دشمنان نسبت به رهبری اسلام تاثیر نگذارد.
وی به شباهت فتنه 88 و سقیفه اشاره کرد و افزود: تلاش دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام اصیل، متوقف کردن اقتدار و صلابت نظام اسلامی، مانع‌تراشی در راه رهبری حکومت اسلامی و... از جمله شباهت این دو جریان بود.
انصاری‌بویراحمدی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم زیرا دشمنان اسلام هر روز ممکن است با سبک و روش خاصی در صدد ضربه زدن به اسلام اصیل باشند و اهتمام ما در پیروی کامل و دقیق از پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) پاکش ما را قادر می‌سازد که هرگز فریب دشمنان اسلام را نخورده و نسبت به اسلام و حکومت اسلامی و مسائل مرتبط با آن دقیق و پایبند باشیم.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول