اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز شهادت بهترین فرستاده خدا

مشهد اندوهگین‌تر از همیشه برای پیامبر خود در سوگ نشسته است

خبرگزاری فارس: مشهد اندوهگین‌تر از همیشه در روز شهادت بهترین فرستاده خدا برای پیامبر خود و نوه پاکش در سوگ نشسته است.

مشهد اندوهگین‌تر از همیشه برای پیامبر خود در سوگ نشسته است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد همزمان با فرا رسیدن روز شهادت حضرت محمد(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) مشهد مقدس بار دیگر سیاه‌پوش پیامبر و دومین امام خود است.
بنابر این گزارش از آغازین ساعت‌های عصر دیروز و صبح امروز هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری گروه گروه از سراسر شهر مشهد همراه زائران وارد شده به این شهر، برای عرض تسلیت به نوه آن حضرت وارد حرمش شدند، هم‌چنین از ساعاتی پیش خیابان‌های منتهی به حرم رضوی به ویژه خیابان‌های شیرازی، نواب‌صفوی، امام رضا(ع) و طبرسی شاهد زائران و مجاورانی است که با دسته‌های عزاداری خود به سمت این حرم امن و ملکوتی رهسپار شده‌اند.
در همین راستا نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی شهر مشهد با انسداد این خیابان‌ها از ورود خودروهای شخصی امکان حضور مردم در عرصه عزاداری را بیشتر کرده‌اند.
هم‌چنین همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و شهرداری نیز بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم افزوده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به حرم مطهر رضوی، در حال حاضر هیئت‌‌های عزاداری در معابر منتهی به حرم امام رضا(ع) از جمله صحن‌ و سراهای حرم مطهر در حال سوگواری هستند.
در میان فواصل مختلف تا حرم مطهر رضوی، ایستگاه‌های صلواتی نیز با پخش نذورات مانند چای، شربت و شیر از زائران حضرت رضا(ع) پذیرایی می‌کنند.
پنجره امن ضامن آهو نیز حال و هوای خاصی داشته و مملو از زائران و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
به همین منظور برخی از شهروندان مشهدی هم براساس سنت‌های دیرینه برای نشان دادن ارادت خود به ساحت حضرت سید‌الشهدا(ع) در منازل خود اقدام به برپایی مجالس سوگواری کرده‌ و برخی دیگر نیز این روز را برای عزاداری هر چه بیشتر در تکایا و حسینیه‌های موجود در شهر سپری می‌کنند.
پخت شله مشهدی نیز در ایام محرم و صفر به عنوان یکی از مهم‌‌ترین رسوم مشهدی‌ها قلمداد شده که به معنویت این فضا افزوده است.
خبرها از سایر شهرستان‌ها و شهرهای خراسان‌رضوی نیز حکایت از حضور عظیم مردم در روز شهادت رسول خاتم(ص) دارد.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول