اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

عمل به سیره پیامبر (ص) منشأ پیروزی انقلاب بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: عمل و پیروی از سیره پیامبر (ص) منشأ پیروزی انقلاب اسلامی بود.

عمل به سیره پیامبر (ص) منشأ پیروزی انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری ظهر امروز در مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: شخصیت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به حدی بالاست که اگر بخواهیم از وی تعریف کنیم، قطعا باید از دو زبان قرآن و عترت سخن بگوییم.

وی با اشاره به اینکه قرآن وی را خوب معرفی کرده و عترت نیز که هر دو از یادگاران پیامبر (ص) است از ایشان به خوبی یاد می‌کند، تصریح کرد: از جمله سخنان آن حضرت در ساعات و روزهای آخر عمر با برکت ایشان عمل به قرآن و احترام به اهل بیت (ع) بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه قرآن در ابعاد مختلف اخلاق، اسوه بودن و... وی را معرفی می‌کند، اضافه کرد: خداوند بهترین معلم و بالاترین مفسر قرآن را فرستاده و ابعاد وجودی پیامبر (ص) در قرآن بسیار وسیع است.

وی‌ یکی از ویژگی‌های بارز زندگانی حضرت محمد (ص) را تعامل با مردم و اخلاق نیکو دانست و عنوان کرد: پیامبر (ص) با مردمانی که بویی از اسلام و انسانیت نبرده بودند با اخلاق، گذشت و تعامل رفتار کرد.

یاری با تاکید بر اینکه اگر تعامل بر مبانی قرآن، اخلاق و اعتقادات باشد قطعا تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن چند‌ مرتبه بر مومنان منت گذاشته و نعمت‌های بزرگی را به بندگان ارزانی داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان‌ ادامه داد: در قرآن آمده است که خداوند فرموده به مومنان منت گذاشتیم و پیامبری از جنس خودتان گذاشتیم تا انسان‌ها را به حکمت، دانش و توحید دعوت کند و آنها را از جهل رها کند.

وی بیان کرد: امروز اگر صاحب انقلابی در کشور هستیم که در دنیا آرامش را از دشمنان گرفته و آنها را سرگردان کرده است، چیزی جز عمل به روش و سیره پیامبر اکرم (ص) نیست و انقلاب اسلامی به تبعیت از پیامبر اکرم (ص) به پیروزی رسیده است.

یاری با اشاره به اینکه مسئولیت پیامبر (ص) بسیار بالا بود و در طول سه سال در دعوت علنی محدودیت داشت، افزود: بعضی از افراد در زمان ایشان از وی معجزه می‌دیدند ولی باز هم به وی ایمان نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه امروز عده‌ای در مقابل فرهنگ دینی و اسلام کمترین پذیرش را ندارند و از روی دشمنی و عناد با دین سخن می‌گویند، خاطر نشان کرد: در سراسر دنیا وقتی که جمعیتی در برابر ظلم و نژادپرستی فریاد اسلامی سر می‌دهند، دشمنان مایل نیستند سخن حق را بشنوند و گاهی از مواقع جنایات آنها در قبال مردم به اوج خود می‌رسد.

این مسئول، اضافه کرد: فریاد مظلوم‌خواهی ملت ایران و ملت‌های مسلمان در جریان بیداری اسلامی برای اهداف دین اسلام، استقلال و مبارزه با الگوی استکباری دشمنان انقلاب است و امروزه ملت‌های مسلمان بیدار شده‌اند.

به گزارش فارس، پیش از برگزاری این مراسم، هیئت‌های مختلف عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از مسیر‌های تعیین شده با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی (ره) تجمع کردند و به عزاداری پرداختند. 

انتهای پیام/ج20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول