اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برپایی آیین‌های سوگواری

مردم کرمان عشق خود به ساحت پیامبر اسلام را ابراز کردند

خبرگزاری فارس: همزمان با روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مردم کرمان با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه به عزاداری و سوگواری پرداخته و عشق خود را به ساحت مقدس پیامبر ابراز کردند.

مردم کرمان عشق خود به ساحت پیامبر اسلام را ابراز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با 28 صفر روز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر ایشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری با حضور پرشور عاشقان اهل بیت (ع) در جای جای استان کرمان در حال برگزاری است.

از شب گذشته و همچنین صبح امروز در هر گوشه‌ای از شهر که قدم می‌گذاری، صدای مداحی و سینه‌زنی عاشقانی به گوش می‌رسد که در سوگ رحلت پیامبر و امام خود بر سر و سینه می‌زنند.

ستاد دائمی گرامیداشت پیامبر اعظم در فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در سال جاری در ششمین سال پیاپی و در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سبط گرامی ایشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) با مشارکت سازمان‌ها، نهادها و اصناف شهرستان زمینه قرائت زیارتنامه آن حضرت را فراهم و همزمان در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه زیارتنامه حضرت رسول از بعید قرائت می‌شود.

همچنین همزمان با شهادت امام هشتم شیعیان مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) در مرقد مطهر امامزاده حسین (ع) شهر جوپار برگزار می‌شود.

هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار با همکاری هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده حسین (ع) شهر جوپار ،مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌‌اکبر(ع) را در آخرین روز از ماه صفر همزمان با شهادت حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا (ع) برگزار می‌کند.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول