اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا در گفت‌وگو با فارس:

الگوبرداری از رفتار پیامبر (ص) کلید بهشت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: الگوبرداری از رفتار پیامبر (ص) و عمل به دستورهای قرآن کلید بهشت است.

الگوبرداری از رفتار پیامبر (ص) کلید بهشت است
حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: هیچ انسانی در شرافت، بزرگی و برکت به رسول ختمی مرتبت نمی‌رسد و هدایت ما به‌واسطه وجود نازنین ایشان به‌عنوان رهبر جامعه اسلامی است.
وی با بیان اینکه یکی از برکات این رسول خداوند این است که پیامبر وسیله فیض به خداست، اظهار کرد: ایشان وسیله‌ای است که از خداوند حاجت و آمرزش بگیریم و مشمول برکات شویم.
محمدی‌لایینی ادامه داد: باید با شناخت کامل از مکتب پیامبر برای تعالی و سعادت خود و جامعه اسلامی بکوشیم.
امام جمعه نکا با بیان اینکه الگوبرداری از پیامبر (ص) مهم‌ترین عامل در هدایت جامعه است، خاطرنشان کرد: جامعه ما با هدایت‌گری ایشان به این درجه از قرب و منزلت رسیده و امام خمینی (ره) با الگوبرداری از سیره نبی اکرم این انقلاب را به پیروزی رساندند.
وی یادآور شد: ما انسان‌ها و مومنین برای هدایت، غیر از عامل تقوا که مهم‌ترین عامل برای رسیدن به قرب الهی است، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و همچنین قرآن را به عنوان وسیله داریم که می‌توانیم با آبروداری نزد خداوند به سعادت برسیم.
محمدی‌لایینی اضافه کرد: ما با توسل عملی و علمی به ائمه اطهار (ع) می‌توانیم به کمال لایق خود برسیم و مشمول عنایات خداوند شویم.
وی گفت: بهترین چیزی که روح پیامبر (ص) را از ما خشنود می‌کند تقوا و دینداری است و اینکه حلال و حرام را رعایت کنیم، قناعت کنیم و از هواهای نفسانی دوری کنیم و بدانیم برکت در حلال اندک است. 
امام جمعه نکا افزود: همه انبیا به وسیله ارشاد، امر به معروف و نهی از منکر، در راستای تربیت انسان تلاش کرده‌اند و باید با شناخت کامل از مکتب پیامبر برای تعالی و سعادت خود و جامعه اسلامی بکوشیم.
وی گفت: هدایت انسان‌ها به‌وسیله تذکر و تربیت و هدایت به راه صلاح برای سعادت انسان است که توسط تمام اولیا انجام شده است و رعایت تقوا و دینداری مهم‌ترین عامل در قدردانی از تلاش همه جانبه است.
محمدی‌لایینی در ادامه با اشاره به اینکه باید زمینه لازم برای الگوبرداری جهانی از پیامبر اکرم (ص)  را در جامعه فراهم کنیم، افزود: پیامبر اکرم (ص) الگو و نمونه برای آحاد جهانیان است و باید به ‌عنوان اسطوره رحمت، حلم و بردباری به‌درستی به جوامع مختلف معرفی شود.
انتهای پیام/ر20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول