اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

سیره زندگی پیامبر (ص) راه نجات بشریت است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: شناخت سیره زندگی بزرگان به ویژه پیامبر اسلام و توجه به آموزه‌های اخلاقی تنها راه نجات بشریت است.

سیره زندگی پیامبر (ص) راه نجات بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده شامگاه شنبه در مراسم برگزاری زیارت از بعید در مسجد امام هادی (ع) ارومیه اظهار داشت: باید در راه شناخت رفتار و زندگی پیامبر با جان و دل تلاش کرد چرا که تنها راه نجات بشریت توجه به آموزه‌های دینی و درس‌آموزی از سیره و زندگانی بزرگان دین است.

وی افزود: پیامبر اسلام پیامبر رحمت و اخلاق است و توجه به مبانی اخلاق باید بیشتر در جامعه مورد توجه قرار گیرد چرا که امروز حلقه مفقوده جهان اخلاق است و برای رسیدن به ارزش‌های والای اخلاقی در جهان بسترسازی اخلاقی از درون خانواده ضروری است.

جلال‌زاده اضافه کرد: مساجد یادگاران پیامبر اعظم (ص) است و پرشور کردن مساجد و حضور در این اماکن مقدس و به ویژه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد یک وظیفه و تکلیف است از این رو باید در راستای فرمایشات پیامبر اسلام و دین مقدس اسلام در این زمینه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه توجه به ابعاد مختلف زندگی پیامبر اسلام (ص) تنها راه نجات بشریت است، اظهار داشت:  محاسن، مراتب و ویژگی‌های پیامبر اسلام بسیار بالاتر از ادراک بشری است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه پیامبر اسلام در نجات بشریت از تباهی و جهالت بر معرفی هر چه بیشتر جایگاه و ابعاد مختلف زندگی پربار این فرستاده الهی تاکید کرد و افزود: لازم است هنرمندان با بهره‌گیری از زبان هنر و به ویژه ساخت فیلم و سریال در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

جلال‌زاده اظهار داشت: اقامه نماز اول وقت، اخلاق خوب و نیکو، امانت‌داری، دینداری و حفظ ظاهر از جمله ویژگی‌های بارز پیامبر اسلام است.

 وی با بیان اینکه سیره عملی پیامبر اکرم(ص) باید الگوی همه مسلمانان جهان باشد، اظهار داشت: تمرکز بر شخصیت پیامبر بزرگوار(ص) به حل مشکلات جامعه بشری کمک می‌کند زیرا با مطالعه و دقت در شخصیت بارز پیامبر اسلام(ص) درمی‌یابیم که زندگی آن بزرگوار منطبق با تعالیم و اندیشه‌های قرآنی بود و از این رو اخلاق، سیره و اعمال ایشان باید در جامعه نهادینه شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی منشا وحدت امت‌های مسلمان است، تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را در راستای بی‌‌دین کردن جوانان به کار بسته‌اند و با تبلیغ ناکارآمدی نظام اسلامی، تمام تلاش خود را در راستای دین‌ستیزی و فریب جوانان به کار می‌برند و ما باید بیش از پیش در صحنه بوده و دین محمدی را که با سختی‌های بی‌شماری گسترش یافته حفظ کرده و پیرو راستین دین مبین اسلام باشیم.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول