اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

500 مادر باردار چهارمحال و بختیاری سبد غذایی گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از توزیع 500 سبد غذایی بین مادران بارده و شیرده این استان خبر داد.

500 مادر باردار چهارمحال و بختیاری سبد غذایی گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی بعد از ظهر امروز در نشست کمیته بهداشتی این استان اظهار داشت: با اجرای برنامه حمایتی تغذیه مادران باردار و شیرده در سه مرحله سبد غذایی مشتمل بر 14 نوع ماده غذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، مرغ، عسل، ماکارونی، تن ماهی بین مادران باردار و شیرده این استان توزیع شد.
وی افزود: این تعداد سبد غذایی بین 186 مادر باردار و شیرده در شهرستان اردل، 250 مادر باردار و شیرده در شهرستان لردگان و 64 مادر در شهرستان کوهرنگ توزیع شده است.
خسروی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مادران را از دیگر برنامه‌های حمایتی از مادران باردار و شیرده برشمرد و گفت: آموزش اصول تغذیه به مادران شیرده و آموزش تغذیه دوران بارداری و شیردهی به مادران شیرده از دیگر برنامه‌های شبکه بهداشت این استان در راستای حمایت از مادران این استان است.
رئیس شبکه بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به دیگر برنامه‌های معاونت بهداشت این استان در راستای حمایت از مادران این استان، گفت: پیش‌بینی و تایید شش قلم ماده غذایی در برنامه تغذیه رایگان مدارس، شرکت در جلسات متعدد برنامه تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم استان توسط اداره کل آموزش و پرورش، برگزاری جلسه کمیته IDD استان با حضور اعضای کمیته، اجرای برنامه پایش و ارزیابی برنامه تغذیه مادران باردار و شیرده از دیگر اقدامات این معاونت است.
وی در ادامه گسترش دسترسی و ارتقای کمی و کیفی خدمات را در راس اقدامات حوزه بهداشتی این استان عنوان کرد و گفت: به‌ منظور ارتقای خدمات‌دهی و تسهیل دریافت خدمات بهداشتی درمانی در تعدادی از مراکز در نقاط محروم این استان بخش خصوصی خدماتی همچون توزیع دارو، انجام آزمایش، تزریقات و پانسمان را به متقاضیان ارائه می‌دهد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت بهداشتی درمانی این دانشگاه در راستای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی مردم این استان گفت: آموزش بهورزی، کارورزی و کارآموزی دانشجویان، بیمه روستائیان و پزشک خانواده، اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر، بازآموزی و نوآموزی کارکنان از مهم‌ترین این اقدامات است.
وی با بیان اینکه اصلاح شیوه زندگی مهم‌ترین اصل بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه است، گفت: الگوهای نادرست زندگی و آمار بالای ابتلای به بیماری‌های مزمن فشارخون، دیابت و عوارض ناشی از چاقی و کم‌تحرکی، اصلاح شیوه زندگی تنها راه بهبود وضعیت کنونی سلامت جامعه است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول