اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجن خبر داد

انجام 15هزار بازرسی از مراکز تهیه مواد غذایی

خبرگزاری فارس: فرماندار بروجن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 هزار و 750 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، صنوف فنی، کارخانجات و اماکن عمومی در شهرها و روستاهای شهرستان بروجن به عمل آمده است.

انجام 15هزار بازرسی از مراکز تهیه مواد غذایی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فتاح کرمی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان شهرکرد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 هزار و 750 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، صنوف فنی، کارخانجات و اماکن عمومی در شهرها و روستاهای شهرستان بروجن به عمل آمده است، اظهار داشت: در پی انجام این بازرسی‌ها، بیش از 50 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.
به گفته وی، در همین راستا برای 30 واحد متخلف نیز برابر مقررات و طی مراحل قانونی اخطاریه صادر شده است.
کرمی خاطرنشان کرد: با انجام این بازرسی‌ها در طی این 9 ماه، بیش از 4 هزار و 700 کیلوگرم موادغذایی فاسد کشف و معدوم شده است.
وی ادامه داد: با شناسایی، ارزشیابی و کنترل عوامل زیان‌آور در محیط کار از بروز بیماری‌ها و عوارضی که ممکن است توسط عوامل زیان‌آور فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، ارگونومیکی به وجود آید، جلوگیری می‌شود.
کرمی بر ضرورت برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی این شهرستان تاکید کرد و گفت: برگزاری چهار دوره آموزشی 45 ساعته ویژه 140 نفر از متصدیان تهیه و توزیع مواد غذایی، آموزش به 180 خانوار روستایی با هدف آگاه‎سازی روستاییان در جهت سالم‎سازی آب آشامیدنی از جمله اقداماتی است که طی سال جاری در همین راستا در این شهرستان عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: بهسازی 100 مورد از حمام‎ها و سرویس‎های بهداشتی و 481 مورد نمونه‎برداری از آب روستاییان برای تشخیص سلامت آب از دیگر اقدامات انجام شده به منظور ارتقای شاخص‎های بهداشتی در این شهرستان است.
فرماندار بروجن بر ضرورت ارتقای شاخص‎های درمانی روستاهای این شهرستان تأکید کرد و گفت: پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم این روستاها موجب خواهد شد تا شاخص‌های درمانی در مناطق دور افتاده افزایش و از سویی دیگر حجم مراجعات مردمی نیز به مرکز شهرستان و استان کاهش می‎یابد.
کرمی تأکید کرد: این در حالیست که با انجام تحولات و توسعه در بخش بهداشت و درمان از یک سوی میزان اعزام بیماران به خارج از شهرستان به طور چشمگیر کاهش و از سوی دیگر به ‌نحو مطلوب جوابگوی مراجعات درمانی بیماران خارج از شهرستان و مراجعه کننده به این واحد درمانی خواهد بود.
اضافه می‎شود، در این جلسه همچنین با راه‎اندازی مرکزی برای تهیه و توزیع میوه و تره‎بار با همکاری شهرداری و تعاون روستایی بروجن موافقت و مقرر شد با شهرداران در شهرهای بروجن و گندمان نسبت به رفع سد معبر در این دو شهر اقدامات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول