اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

تجویز مکمل‌های غذایی توسط باشگاه‌های ورزشی جرم است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ‌گفت: تجویز مکمل‌های غذایی توسط باشگاه‌های ورزشی جرم است و هیچ باشگاهی حق ندارد مکمل‌‌های غذایی را به ورزشکاران تجویز کند.

تجویز مکمل‌های غذایی توسط باشگاه‌های ورزشی جرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک لطفعلی پورکاظمی ظهر امروز در نشست اعضای مجمع سالانه هیئت پزشکی ورزشی استان مرکزی اظهار داشت: تجویز مکمل‌های غذایی تنها باید از طریق پزشک تجویز شود و هر باشگاهی که اقدام به تجویز مکمل‌ها کند به عنوان مجرم تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: استفاده از مکمل‌های غذایی در بعضی اوقات مشکلات جدی را برای ورزشکاران ایجاد کرده و حتی جان آنها را به خطر انداخته است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با بیان اینکه تاکنون 25 هزار آسیب در رشته‌های مختلف ورزشی در کشور شناسایی شده است، بیان داشت: آشنایی ورزشکاران با این آسیب‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
پورکاظمی با اشاره به لزوم داشتن کارت ورزشی اظهار داشت: یکی از شرایطی که ورزشکاران می‌توانند در هنگام صدمه دیدن تحت حمایت قرار گیرند داشتن کارت ورزشی است که ادارات کل ورزش و جوانان و مسئولان هیئت‌های مختلف ورزشی باید ورزشکاران را به کارت ورزشی تشویق و ترغیب کرده و مزایای این کارت‌ها را به آنان گوشزد کنند.
وی مبارزه با دوپینگ را از مهم‌ترین برنامه‌های فدرا‌سیون برشمرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز با اشاره به ساماندهی 70 هزار نفر ورزشکار در استان گفت: استان مرکزی در بخش ورزش روستایی و همگانی ورزشکاران بسیاری را ساماندهی کرده است که در مسابقات مختلف درخشش‌های خوبی داشته‌اند.
خسرو قمری افزود: هیئت پزشکی استان مرکزی از هیئت‌های فعال بین هیئت‌های ورزشی استان است.
در این نشست فعالیت‌ها و مشکلات هیئت‌ پزشکی استان مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/ش30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول