اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهداشت دیلم:

2600 بار از اماکن فروش مواد غذایی بازدید شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: در 9 ماهه امسال 2 هزار و 679 بار از اماکن و مراکز فروش، تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشتی شهرستان بازدید شده است.

2600 بار از اماکن فروش مواد غذایی بازدید شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح ضربت مواد غذایی افزود: این طرح با حضور بازرسان بهداشت محیط 11 و 17 دیماه در محدوده خیابان پاسداران و  شریعتی و بازار کویتی و بازارچه اجرا شد و مقدار 59 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد جمع آوری و معدوم گردید.
ناصری اضافه کرد: در 9 ماه گذشته بازرسان بهداشتی مقدار 305 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد از اماکن فروش جمع‌آوری کرده‌اند.
وی بیان داشت: در همین مدت و در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر اماکن فروش مواد غذایی در کشیک‌های بعدازظهر 39 واحد متخلف به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و باوجود صدور اخطاریه به تعزیرات معرفی و جریمه شدند.
ناصری افزود: با همکاری خوب ریاست جدید دادگستری و دادستان دیلم سه واحد صنفی شامل یک باب قهوه‌خانه، یک باب شیرینی فروشی و یک غذای بیرون بر به علت عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: 222 مورد نمونه‌برداری میکروبی و سه مورد نمونه برداری شیمیایی از آب آشامیدنی، 8 هزار 541 مورد کلرسنجی، صدور 374 کارت تندرستی، 58 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی و برگزاری 350 جلسه آموزشی برای صنوف مختلف از جمله فعالیت‌های واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای در نه ماهه گذشته بوده است.
این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: از تعداد 349 مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی شهرستان 98.4 درصد دارای معیار بهسازی و 75.9 درصد دارای معیار بهداشتی هستند.
ناصری از تمام پرسنل بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان خواست صنوفی که تمام موارد بهداشتی را در این ماه رعایت می‌کنند برای تقدیر از آنان به ستاد شهرستان معرفی شوند.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: برای موفقیت در اجرای دو طرح جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی و استفاده از وسایل شخصی در آرایشگاه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی لازم است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم تصریح کرد: به منظور تشویق و ترغیب مردم به استفاده از وسایل آرایشی شخصی نمونه کیف وسایل شخصی آرایشگاه‌ها برای نمایش به عموم در مراکز بهداشتی درمانی تهیه شود.
ناصری گفت: با توجه به بالابودن میزان مصرف انرژی در ادارات و نهادهای دولتی نیازمند داشتن برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف شبکه در سال جاری کاهش 10درصدی مصرف انرژی در واحدهای ستادی و محیطی است، متذکر شد: یک بسته آموزشی تحت عنوان مدیریت کاهش مصرف انرژی در واحدهای اداری از سوی معاونت توسعه دانشگاه طراحی شده و در اختیار مراکز بهداشتی درمانی قرار گرفته است.
ناصری تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه کنتور برق تمام منازل سازمانی تحت پوشش شبکه به منظور کاهش هزینه‌های جاری مصرف برق مجزا می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول