اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد فاروج خبر داد

اهدای سبد غذایی به کودکان مددجوی فاروج

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج گفت: در راستای رفع سوء تغذیه نیازمندان، امسال به 125 کودک نیازمند و مددجوی زیر شش سال سبد غذایی اهدا شد.

اهدای سبد غذایی به کودکان مددجوی فاروج
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، غلامحسن خوشقامت اظهار داشت: این طرح با همکاری کمیته امداد و وزارت بهداشت انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 30 کودک مذکور، از مددجویان تحت حمایت این نهاد و 95 نفر نیز از نیازمندان شهرستان فاروج هستند، افزود: در اجرای این طرح مراکز بهداشت، کودکان‌ مددجو و نیازمندی که دچار سوء تغذیه هستند را شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌کند تا این نهاد نیز با اهدای سبد کالا به هر یک از کودکان به بهبود وضعیت جسمانی آنان کمک کند. 
خوشقامت سرانه تغذیه هر کودک را 200 هزار ریال عنوان کرد و گفت: این تغذیه در هر ماه به صورت خرید سبد کالا شامل برنج، حبوبات، لبنیات و مواد پروتئینی به مددجویان و نیازمندان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه طی امسال مبلغی بالغ بر 225 میلیون ریال برای این امر هزینه شده است، گفت: در مدت مشابه سال گذشته نیز 100 نفر از کودکان زیر شش سال از سبد غذایی برخوردار شدند که اعتباری بالغ بر 180 میلیون ریال برای آنان هزینه شد.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج با بیان اینکه وضعیت کودکان هر شش ماه یک بار مورد ارزیابی و پالایش قرار می‌گیرد، افزود: پس از ارزیابی، کودکانی که وضعیت جسم آنان بهبود یافته، از طرح خارج می‌شوند و کودکان نیازمند دیگری جایگزین این افراد می‌شوند.
وی تصریح کرد: پس از ارزیابی شش ماهه امسال 19 نفر از کودکان به دلیل بهبود وضعیت و یا رسیدن به سن بالای شش سال از طرح خارج شده و به همان میزان نیز  کودکان دیگر جایگزین آنان شدند.
این طرح همه ساله در تمام شهرستان‌های خراسان شمالی اجرا می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول