اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه سی‌سخت:

بیداری اسلامی مرهون زنده نگه داشتن یاد پیامبر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سی‌سخت گفت: آنچه که‌اکنون به عنوان بیداری اسلامی در برابر استکبار از آن یاد می‌شود، مرهون زنده نگه داشتن یاد پیامبر است.

بیداری اسلامی مرهون زنده نگه داشتن یاد پیامبر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، حجت‌الاسلام محمد مهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر سی‌سخت در خصوص دنیا طلبی برخی افراد اظهار کرد: برخی از انسان‌ها بر این گمانند که تا همیشه زنده خواهند ماند که این خیالی بیش نیست.
وی افزود: اینکه انسان ارزش‌های ناچیز و اندک دنیایی را به جاودانگی در آخرت ترجیح دهند، بزرگ‌ترین فرصت و خوشبختی را از دست داده است.
امام جمعه سی‌سخت در خصوص وجود افراد با تقوا که آخرت را به دنیای فانی ترجیح می‌دهند، گفت: انسان‌هایی که دارای زهد باشند و زاهد بودن روش زندگی آنها بوده هیچگاه دل به این دنیای فانی نمی‌دهند و برای سعادت اخروی تلاش می‌کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که زاهد باشند، نیازی نیست که در خصوص خوب و بد زندگی به آنها گوش‌زد شود بلکه زهد آنها خود بهترین راه و روش زندگی است.
قاسم‌زاده در خطبه دوم نماز جمعه سی‌سخت در خصوص فرا رسیدن سال‌روز رحلت پیامبر اکرم اسلام افزود: یاد و خاطره پیامبر اعظم باید همیشه در دل‌های همه انسان‌ها زنده باشد.
امام جمعه سی‌سخت گفت: آن‌چه که اکنون به عنوان بیداری اسلامی در برابر استکبار از آن یاد می‌شود، مرهون زنده نگه داشتن یاد پیامبر است.
وی افزود: شأن و منزلت پیامبر اسلام چنان بلند مرتبه است که فرشتگان مأمور به نوشتن اعمال و صواب‌ها نیز از نوشتن صواب صلوات بر ایشان و آل آن حضرت ناتوان هستند.
قاسم‌زاده افزود: تمام پیامبران مأموریت داشتند که علم خداوند را که از طریق وحی به آنها ابلاغ می‌شود، تعلیم دهند و مردم را به عظمت خداوند آگاه سازند.
وی در خصوص وحی به پیامبران افزود: وحی از جانب خداوند زمانی صورت می‌گرفت که عقل انسان از پردازش کارها و راه و روش انجام کاری ناتوان بود و وحی مخصوص پیامبران بود که مهم‌ترین آنها کلام نافذ پروردگار، قرآن مجید است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول