اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

پیامبر اکرم برای کامل کردن اخلاق مبعوث شد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پیامبر اکرم(ص) برای کامل کردن اخلاق مبعوث شده بود و در زمینه حسن خلق، مکارم اخلاق و تکریم انسانیت و بزرگداشت خوی‌ها و اخلاق انسانی به هدایت مردم پرداخت.

پیامبر اکرم برای کامل کردن اخلاق مبعوث شد
حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) با اشاره به شرایط دوران آن حضرت گفت: با توجه به آیات و روایات، پیش از اسلام مردم مشرک بوده و به هیچ فرهنگی گرایش نداشتند و تنها به قتل و غارت می‌پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: رسول خدا (ص) در بین مردم رحمت، اخوت و مهربانی را به وجود آوردند و عرب جاهلیت که ذره‌ای بویی از اسلام نبرده بود به جایی رسید که برای حفظ ناموس خود جانفشانی‌ها کرد.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به حدیث «انی بعثت لاتم مکارم الاخلاق» گفت: پیامبر اکرم (ص) برای کامل کردن اخلاق مبعوث شده بود و در زمینه حسن خلق، مکارم اخلاق و تکریم انسانیت و بزرگداشت خوی‌ها و اخلاق انسانی به فعالیت پرداخت چرا که اگر انسان تربیت شود و خوی انسانی در وجودش رشد کند، سایر خصوصیات در وجودش پرورش پیدا می‌کند.
وی عنوان داشت: دشمنان و منافقان پیش از رحلت پیامبر اکرم(ص) برنامه‌ریزی کرده بودند و توطئه‌هایی داشتند.
عظیمی خاطرنشان کرد: دشمنان پس از رحلت رسول خدا(ص) برنامه‌ریزی کردند تا جریان جانشینی را به انحراف بکشانند بنابراین توطئه‌گران و منافقان در جریان سقیفه نقش خود را ایفا کردند.
وی ادامه داد: جانشین پیامبر اکرم (ص) کسی نیست که از سوی مردم تعیین شود و در سقیفه مردم سوء استفاده کرده و جانشین تعیین کردند.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به علت شکل‌گیری جریان سقیفه گفت: علت این جریان به بی‌بصیرتی و بی‌توجهی مردم باز می‌گردد، بنابراین بدخواهان پیامبر اکرم(ص) جریان سقیفه را به وجود آوردند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان در دوران پیامبر اکرم(ص) متوجه بی‌تفاوتی مردم شدند و به این مسئله پی بردند که مردم دنبال مسائل مادی و دنیوی هستند و از بی‌تفاوتی مردم حداکثر استفاده را بردند تا خلافت که حق مسلم امیرمومنان(ع) بود، از وی بگیرند.
عظیمی ضمن مقایسه جریان سقیفه با فتنه 88 گفت: منافقان در جریان فتنه 88 با توجه به بی‌نتیجه ماندن ترورها و تحریم‌ها با حمایت و پشتیبانی دشمنان و بیگانگان بنا داشتند سقیفه دیگری را به وجود آورند تا نقشه خود را عملی کنند.
وی یادآور شد: حرکت مردم در 9 دی و سایر راهپیمایی‌ها نشاندهنده این مطلب بود که ملت و مردم بیدار و روشن هستند و لحظه‌ای دست از حمایت ولایت فقیه برنمی‌دارند.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: اگر روشنگری و بصیرت مردم ایران در وجود مردم دوران پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بود اجازه نمی‌دادند، دشمنان نقشه خود را عملی کرده و در مسیر ولایت و رهبری کارشکنی کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول